Beantwoorden
DElionel95
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Volume tcl tv komt altijd terug bij gebruik arc

Beste,

 

Ik heb een paar problemen met de Telenet TV-box. 

 

Mijn toestellen:

 

Ik heb in mijn kamer een tcl U49P6006 4k android tv dat op android tv 8.0 draaid.

Deze is direct verbonden via hdmi naar de TV-box (versie 4.18), en wat ook is aangesloten via hdmi (arc) is mijn Yamaha rx-v771.

 

Het probleem:

 

Nu als ik netflix kijk (via de android tv app) of eender welk device via hdmi aansluit en ook arc gebruik met mijn reciver heb ik geen probleem en alles is dan prima. Maar vanaf ik mijn tv box aanzet terwel ik ook het geluid via arc doorstuur heb ik om de 10-15 sec het volume niveau dat tevoorschijn komt. (Ook als de tv box aanstaat en ik netflix kijk via de android app of een andere hdmi device gebruik) Maar als ik arc uitezet of de tv box uitzet dan is dat niet. Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg het maar niet opgelost en dit is alleen met de telenet tv box. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Want heb geen andere mogelijkheid dan arc met deze tv (geen spdf poort) en dit was niet met de oude digocorder.

Hier is een link naar een filmpje om te laten zien wat ik bedoel: https://photos.app.goo.gl/4UY47ami5mKCUSCH8

Nog een andere klein problem. Als ik dolby digital aanzet (in de instellingen) stuurt de tv box constand een 5.1 dolby digital signaal, ook al is de source een stereo source, met het probleem dat als ik de stereo source wil upsampelen met dolby pro logic op mijn reciver dat niet gaat omdat deze al een dolby digital signaal ontvangt. Dan moet ik elke keer dolby digital uitzetten als ik een stereo source kijk en als ik iets in dolby digital wil kijken moet ik dolby digital terug aanzetten, wat enorm onhandig is en vroeger niet was met de oude digicorder boxen. Komt er ooit nog een aanpassing hier aan?

Hartelijk bedankt!
Lionel Der Boven

Tags (2)
0 Likes
2 reacties
Michael-Dom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Volume tcl tv komt altijd terug bij gebruik arc

Zelfde probleem gehad.

Op yamaha

 

Setup

HDMI

Configuration : arc op off zetten.

 

Kan nu wel geen you tube of Netflix meer beluisteren via tcl tv, verplicht om dit nu via Telenet box te doen.

 

Ook moet ik bij aanzetten de tv eerst volledig laten opstarten (minuut wachten) en pas daarna de Telenet box die de yamaha mee opstart, anders klopt het geluid niet meer en veranderen er automatisch instellingen in de tv box.

 

De oudere digicorder was inderdaad veel beter.

 

Ook krijg ik via Netflix of you tube via de Telenet box geen 4k op de tv, wel via de tv app maar dan werkt het geluid weer niet.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Volume tcl tv komt altijd terug bij gebruik arc

Het probleem dat jullie hier parten speelt is CEC.

CEC moet het eenvoudiger maken om apparaten met elkaar te koppelen en vooral ook te laten communiceren om bijv samen uit en aan te gaan.  Fabrikanten gebruiken er dikwijls een eigen naam voor (zie bovenstaande link met meer uitleg.

 

Om ARC te laten werken moet CEC aanstaan.  Nadeel van CEC: elke fabrikant doet dit een beetje op zijn eigen manier en dikwijls werkt het eerder vervelend als je merken gaat mixen.

 

@DElionel95 ik weet dat je ARC nodig hebt, maar ik vrees dat je toch een workaround gaat moeten zoeken.   Ik zou:

- CEC op alle apparaten afzetten

- geen apps meer gebruiken op de TV maar bijv op een Apple TV of een Chromecast, of desnoods op de TV box

- eventueel een Harmony remote overwegen als je slechts 1 afstandsbediening wil

 

Bij mij werkt deze setup feilloos.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes