Beantwoorden
Ex-Netweter
 

ZENDER IDEE

Zoals op alles... ookal is het Telenet's zusje... ligt ziggo op alles voor.

Maar ja, hier een paar leuke zenderideetjes...

 

* een zender van de maand.

       Ziggo heeft een 'zender v/d maand, hier kan je een bepaalde zender zien die in de kijker staat.

* een kanaal met zenderoverzicht
        Het klinkt misschien dom, maar dit kan soms handig zijn... geloof mij. Oei, **laptop batterij leeg**...
        en **smartphone plat**

* meer extra kanalen.

We missen nog veel andere kanalen.

 

- BBC 3, BBC 4

 

 

- CRIME & INVESTIGATION NETWORK

 

 

- ESPORTSTV (proximus heeft deze al)

Logo_eSportsTV.png

0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ZENDER IDEE

BBC 3 bestaat enkel via internet nog, dus geen optie, BBC4 is niet meer aan te vragen voor kabel en IPTV aanbieders bij de BBC tak, de lopende contracten die nog lopen hebben een bepaalde periode en als deze verlopen is worden deze normaal gezien niet meer verlengd, (was de reactie van telenet bij de vraag ernaar).

voor de rest van de zenders moet er natuurlijk plaats zijn op de kabel, dat is momenteel nog het probleem.

heel veel zenders zijn omgezet naar HD versies, een HD versie vraagt meer bandbreedte dan een SD versie.

daar de bandbreedte voor tv nog niet boven de 600MHZ gaat is er nog weinig plaats of niks meer van plaats voor nieuwe zenders,

hoe meer zenders ze toevoegen hoe minder bandbreedte voor de bestaande zenders en dus zal ook de beeldkwaliteit lager komen.

er verdwijnen soms eens zenders, ofwel doordat ze weinig kijkers hebben en de contracten verlopen, of dat de zender zelf stopt in de Benelux.

in 2019 is de netwerf afgelopen en is de bandbreedte vergroot tot rond de 1000MHZ waardoor er plaats bijkomt.

een 2de oplossing zou kunnen zijn dat een aantal buitenlandse analoge zenders worden stopgezet en die ruimte voor digitale zenders worden ingezet,

maar weet niet of er geen contracten lopen dat zeggen dat ze nog analoog moeten beschikbaar zijn naast digitaal.

het zou voor de bestaande analoge kijkers leuk zijn moesten enkel de Vlaamse zenders en regionale en Waalse zenders nog analoog zouden beschikbaar zijn en de andere worden verwijderd voor ruimte te maken.

maar ja, wie ben ik om dit te beslissen hé 😉 

dit anders eens via Facebook of twitter voorstellen aan telenet of via de telefoon.

 

Esports TV zit exclusief bij proximus (is een andere versie bv dan deze bij Tv Vlaanderen die hem ook aanbied).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

ZENDER IDEE

Het zou niet slecht zijn om eens een zender die in “play” of in het “ play more “ pakket zitten als zender van de maand te maken, en deze zender dan eens open te zetten voor alle klanten. 

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

ZENDER IDEE

@Master-Magic Laten we gewoon al die Italiaanse en Spaanse, Poolse,.. zenders eraf smijten.  Als ik in Italië of Spanje ben, zie ik daar ook geen VRT, dus wat is het nut van al die zenders ?

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

ZENDER IDEE


@kmichels@  schreef:

@Master-Magic Laten we gewoon al die Italiaanse en Spaanse, Poolse,.. zenders eraf smijten.  Als ik in Italië of Spanje ben, zie ik daar ook geen VRT, dus wat is het nut van al die zenders ?


Ik denk dat hier gewoon meer mensen met Italiaanse roots wonen dan mensen met Belgische roots in Italïe bijvoorbeeld, vandaar dus waarschijnlijk.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

ZENDER IDEE

@Wheng  Mijn halve schoonfamilie is Italiaans.  Niemand kijkt daarvan RAI.  Die kijken allemaal naar RTL of RTBF.  En in de Spaanse cafés waar ik woon (jaja, 10% Spanjaarden hier) staat er nooit een Spaanse post op!   Eigenlijk zou TN eens regelmatig moeten checken hoeveel mensen er werkelijk naar die posten kijken en de 3 minst bekeken er gewoon uitsmijten.  Na 6 maanden hebben we dan genoeg bandbreedte om alles in 4K te ontvangen 🙂

 

 

EDIT : en ik moet nog steeds de eerste gast tegenkomen die naar PlattelandsTV kijkt !   LOL

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

ZENDER IDEE


@kmichels@  schreef:

@Wheng  Mijn halve schoonfamilie is Italiaans.  Niemand kijkt daarvan RAI.  Die kijken allemaal naar RTL of RTBF.  En in de Spaanse cafés waar ik woon (jaja, 10% Spanjaarden hier) staat er nooit een Spaanse post op!   Eigenlijk zou TN eens regelmatig moeten checken hoeveel mensen er werkelijk naar die posten kijken en de 3 minst bekeken er gewoon uitsmijten.  Na 6 maanden hebben we dan genoeg bandbreedte om alles in 4K te ontvangen 🙂

 

 

EDIT : en ik moet nog steeds de eerste gast tegenkomen die naar PlattelandsTV kijkt !   LOL


Telenet weet exact hoeveel kijkers  een bepaalde zender heeft en dan zal er een kosten-batenanalyse gebeuren zeker?

 

Om op jouw edit terug te komen: ik weet niet hoeveel boeren jij kent 😉

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

ZENDER IDEE

Ik kan zo een hoop nutteloze zenders benoemen:

 

* PlattelandsTV

(gaat in de tuin zitten, platteland genoeg 😂)

 

* DobbitTV

#herhalingenvanherhalingen

 

*RAI

*MAGHREB

(of hoe die Turkenzenders net voor de play-sports kanalen ook heten)

 

* MediasetITALIA

* Al die Erotiek.

* VlaamsParlementTV

* NOG EEN HEEEELE HOOP

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ZENDER IDEE

wat voor jou nutteloos is kan voor een ander interessant zijn 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.