Beantwoorden
Brentoske1111
Professional Beetjesweter
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Zware compressie

Hallo iedereen,

Het valt mij de laatste tijd opvallend sterk op dat er behoorlijk veel beeldcompressie aanwezig is bij de nieuwe Telenet TV-box. Ik heb hiervoor al contact opgenomen met Telenet, maar daar werd voorlopig enkel vanop afstand de modem gereset. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

De sterke compressie is voor mij vooral storend bij het kijken naar voetbal. Het beeld oogt op sommige momenten erg korrelig en onrustig, wat zelfs vermoeiend is voor mijn ogen.

Daarom vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft en eventueel een oplossing kent om deze compressie te verminderen of helemaal weg te krijgen. Kan Telenet bijvoorbeeld de compressie aanpassen of uitschakelen?

Wat mij ook opvalt, is dat de beeldkwaliteit niet constant hetzelfde lijkt te zijn. Op sommige momenten valt de compressie nauwelijks op, terwijl het op andere momenten echt storend is. Wordt de beeldkwaliteit of compressie bij Telenet soms aangepast afhankelijk van het tijdstip, de drukte op het netwerk of het aantal kijkers?

Voor alle duidelijkheid: het ligt volgens mij niet aan mijn internetverbinding. Ik heb een stabiele verbinding van 200 Mbps en ondervind daar verder geen problemen mee.

Zouden jullie aanraden om niet langer via de Telenet TV-box te kijken, maar bijvoorbeeld via een Chromecast of Apple TV? Is de beeldkwaliteit daar merkbaar beter?

Ik hoor graag jullie ervaringen en eventuele oplossingen.

Alvast bedankt!

Mvg,
Brent

3 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Zware compressie

Je hebt gelijk vandaag ook opgevallen op de Play zender en de Npo 1  deze heb ik vandaag gezien 

Er zal een probleem zijn 

Was de afgelopen dagen niet thuis is de eerste keer dat het wel zeer duidelijk aanwezig was 

Brentoske1111
Professional Beetjesweter
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Zware compressie

Hey,

Niet enkel vandaag hoor, is mij in het algemeen opgevallen. 
Hoop dat Telenet dit in het algemeen oplost. 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Zware compressie

@luc55  Die problemen zijn al langer gaande, zie het topic dat ik ongeveer een maand geleden heb opgestart, de encoders zijn kennelijk fel ontregeld voor kabel en internet tv beelden.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400