Beantwoorden
Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

ik heb vorig jaar jan 2023 een nieuwe samsung tv gekocht en ook gelijktijdeg de nnieuwe telenet tv box aangeschaft

tijdens sportwedstrijden (snelle bewegingen) heb ik waas rond personen en renners etc

foto's zijn gewoon van het scherm genomen maar dit is wat ik zie. Heb ook filmpjes hiervan.

ik heb al meerdere malen contact gehad met telenet en heb al mijn kabels vervangen en ook al mijn tv box gewisseld.

telenet is ook mijn signaal komen meten en zeggen dat alles in orde is.

ik heb ook al meerdere malen contact gehad met samsung en ze hebben mijn tv overgenomen en hebben mijn HDMI poort gereset en de laatse keer zij men weer dat het signaal te zwak is en de tv dit dan niet kon corrigeren.

sommige zeggen dat het aan het omzetten van 50hz naar 100 hz ligt en andere dan weer aan het 24 p en 25 p signaal en de instelling "beeld per minuut " instelling op de tv box

ik heb ook al via de vrt max app gekeken en via chroomcast en kan echt niet zeggen of dit beter is.

als ik mijn tv manueel instel en enkele automatische instellingen afzet lijkt het een beetje beter maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik per programma mijn tv instellingen zelf moet  aanpassen

 

tv.jpeg

npo.jpg npo1.jpg

vrtnieuws.jpg

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: blur bij bewegende beelden 

 

24 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

@Ratm  Je hebt foute info gekregen, via opvragingen is het net niet beter dan via de coax kabel, de kwaliteit is minder door het comprimeren van het bestand zodat die snel en door iedereen kan bekeken worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

De coax kabel geeft beter beeld

Je kan gratis compact signaal installeren

Er zitten 4 hd zenders op vrt is 1 van hem

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/compact-signaa...

Er loopt ergens iets fout met de overbrenging wat een slecht beeld

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

bedankt en ik zal eens kijken maar het zijn tenslotte allemaal lapmiddelen

dee zomer zijn het olympische spelen en dan wordt er nogal gezapt en dan zijn al die apparte apps en dergelijke geen oplossing.

ik zou een structurele oplossing willen hebben.

 

 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Heb je je TV al eens opgezocht op RTINGS.COM?

Dit kan je echt helpen!

Welke TV heb je?

Ex-Netweter
 

blur bij bewegende beelden op de TV-box


@Ratm  schreef:

ik zou een structurele oplossing willen hebben.


Structurele oplossing voor de Olympische Spelen is VRT1 en VRT Canvas via DVB-C op je tv-toestel instellen. Eventueel kan het het volledige zenderaanbod ontvangen met een Telenet CI+ module.

Op de Telenet TV-box moet je 1080i instellen om het originele DVB-C signaal van VRT1 en VRT Canvas zonder kwaliteitsverlies (zonder conversie door de TV-box) op je tv-toestel te verkrijgen.

Als je per se de oplossing met de allerbeste beeldkwaliteit wil, zal je de betere tv-aanbiedingen op de markt moeten uittesten:

  • VRT1 via de VRT MAX-app op je tv-toestel
  • VRT1 via DVB-C op je tv-toestel
  • VRT1 via Telenet TV-box op 1080i (of 1080p of Automatisch)
  • VRT1 via Proximus Pickx op Apple TV of Android TV-decoder
  • VRT1 via schotelantenne (DVB-S2 - TV Vlaanderen CI module)

Pas na al deze tests kan je met zekerheid vertellen wie de allerbeste beeldkwaliteit aanbiedt. Persoonlijk vind ik VRT1 op Proximus Pickx op Apple TV net iets beter dan VRT1 via Telenet DVB-C of VRT MAX.
Maar misschien zijn jouw ogen beter dan de mijne.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

En in het laatste geval als je echt het beste beeld wilt en dicht aan de Franse grens woont is er nog de France2 UHD en France3 UHD dat via dvbT2 uitzend tegen augustus, de eerste masten hebben al beeld er op, elke maand zijn er meerdere steden in Frankrijk waar deze 2 zenders opkomen.

Ik ga het ook eens uittesten zodra die actief is aan de grens streek.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Dat is beetje ver weg

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Ik heb de tv box op 1080i gezet en ga dit eens bekijken

Gisteren nog langs telenet geweest en die zij zelfs op 720 of ik kon hem komen omruilen tegen een digicorder.

 

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Ik heb vandaag de tv box op 1080i gezet en beeld per sec uit

Bij de tv zijn de contrastverbetering en de beeldscherpte uit gezet

Op eerste zicht is dit beter 

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Vandaag start het wielerseizoen en nu heb ik gisteren mijn tv nog eens via alle instellingen getest. Bij testen van hdmi kabel stelde hij voor de resolutie van tv aan te passen aan het inkomend signaal en ik heb dat gedaan. Tv box heeft lagere resolutie dan tv en dit geeft een beter beeld. Rest staat terug op geoptimaliseerde beeldmodus. Tv box op 1080i. Ga dit voorlopig niet wijzigen.