Beantwoorden
PeterF
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Aanpassen e-mailregels

Beste,

 

Wat doen als er na instellen van e-mailregels toch nog mail doorkomt van 'geblokkeerde afzenders'?

 

Met vriendelijke groeten,

 

PeterF

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanpassen e-mailregels

Verdragen zeker? Die regels zijn meestal gebaseerd op d naam van de afzender en/of domeinnaam maar die spammers wisselen constant van emailnaam en domeinnaam. De ene keer komt het van blabla@hoppeldepop.com de volgende keer van bloblo@huppeldepup.com. Mijn lijst van geblokkeerde afzenders is al 'k weet niet hoelang maar toch is het dweilen met de kraan open.

Er zou eigenlijk een mogelijkheid moeten bestaan om een soort Ddos aanval te doen naar de server die het verstuurt telkens we er eentje binnen krijgen. Zodat die plat ligt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aanpassen e-mailregels


@igvfer schreef:

Er zou eigenlijk een mogelijkheid moeten bestaan om een soort Ddos aanval te doen naar de server die het verstuurt telkens we er eentje binnen krijgen. Zodat die plat ligt.


Dan is er toch gewoon een andere zombie PC die het overneemt. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aanpassen e-mailregels

Ik gebruik geen webmail, maar een mailclient: Mozilla Thunderbird. Deze heeft een zelflerende filter en een filter die gebonden is aan lijsten zoals die van SpamPal of SpamAssassin. In geval van phishing reageert TB ook automatisch.  Ik zie hier bitter weinig spam passeren en ik heb nochtans een eigen domein met een catchall ingesteld.

 

TN heb ik ingesteld om spammails met [SPAM] in het onderwerp te vermelden en TB voert die automatisch af naar een Junk folder. Ik heb hier heel weinig false positives ("echte" mail die als spam gemarkeerd wordt). En omgekeerd komt er praktisch geen enkele spammail door de filters.

 

Spijtig dat er geen gelijkwaardige mailclient voor Android bestaat...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes