24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hello iedereen,
Weet iemand raad met dit probleem?
Binnenkomende mails komen niet terecht in de Inbox (wat normaal zou zijn) maar wel in een aangemaakte map.
Dat geeft het probleem dat de aangemaakte regels niet werken. Elke mail moet dan naar de juiste map gesleept worden.
Behoorlijk vervelend.
Dank aan diegene die hier een oplossing voor heeft.
Met vriendelijke groet,
el
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor je reply.
Ikheb vroeger gewerkt met de mail van Apple.
Maar de laatste tijd enkel op de server van Telenet zelf (ik hoop dat ik het goed formuleer).
Binnenhalen denk ik via IMAP.
Bedankt voor je reactie.
Vermoedelijk bedoel je Webmail? Dus met een internet browser? Daar komt geen IMAP bij te pas. Dat of POP3 gebruik je enkel in een mail App of programma.
Betreft inderdaad Webmail.
Bijgevoegd een screenshot van de "bijna-vol"-boodschap.
Blijft de vraag hoe ik bijv. een back-up van de box kan maken.
@Arthur2 schreef:Ja kan ze allemaal van de server halen door pop3 te gebruiken met bijvoorbeeld Outlook en dan een backup te maken van Outlook.
Zo zou ik het niet doen.
Maar wel in bvb die Outlook of de gratis Mozilla Thunderbird je mail account als IMAP opzetten. Dat zorgt voor een continue synchronisatie.
In die programma's zit een archiveringsfunctie. Die haalt de oudste mails weg van de server en plaatst ze in een aparte mail map in Outlook (of Thunderbird). Je kan ze altijd onmiddellijk opnieuw raadplegen. Gewoon op het mapje klikken. En de ruimte komt vrij op de Telenet server.
Een backup moet je telkens terug zetten om te kunnen raadplegen. In het verleden zijn daar al rampen (nou ja...) mee gebeurd omdat backups van mailboxen niet meer konden geopend worden met een nieuwere versie van Outlook (of Thunderbird).
Maar niemand houdt je tegen om te gaan knoeien met POP3 natuurlijk...
Met POP3 kan je er wel voor kiezen om slechts de meest recente mails op de server te laten staan en de rest enkel op je computer. Maar ik hoor en zie enkel miserie bij mensen die er maar niet in slagen dat onder controle te krijgen. Vooral als je overweegt om je mail ooit vanaf meerdere toestellen te benaderen is IMAP eigenlijk de enige verstandige keuze. Ik wacht nog altijd op het bewijs dat POP3 de betere oplossing is. Ik vermoed dat ik dat niet in de mij resterende jaren nog zal meemaken.
Ook gmail postvakken kan je in beide programma's archiveren.