Beantwoorden
YvesC
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

E-mail ontvangen van gebruiker

Beste Netweters,

Vandaag stelde ik vast dat ik geen e-mails meer binnenkrijg die bestemd zijn voor mijn echtgenote. Ik ben contracthouder van mijn mailbox en mijn echtgenote is gebruiker. Beide e-mailadressen zijn zichtbaar in mijn mappen met hun Postvak in en hun submappen. Ik stelde het mankement vast omdat mijn echtgenote mails had ontvangen op haar smartphone. Ik werk op mijn desktop met Outlook Classic (onderdeel van Microsoft Office 2024 Professional plus) en mijn echtgenote werkt op haar smartphone met Gmail. Op mijn webmail zie ik enkel  mijn e-mailadres en niet het hare. Ik krijg dus duidelijk enkel berichten binnen bestemd voor mijn e-mailadres en niet voor het hare. Als ik naar mijn profiel ga in Mijn Telenet zie ik nochtans beide adressen, ik als contracthouder en zij als gebruiker.

Weet iemand hoe ik dat moet oplossen?

Met vriendelijke groeten,

YvesC

2 reacties
SarahV
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Hier hetzelfde probleem. Op de smartphone komen de mails gewoon binnen maar op de PC (Outlook classic) niet. Als ik naar webmail.telenet.be ga dan staan ze er netjes in.

Ik ben even overgeschakeld naar de nieuwe Outlook en dan komen ze terug binnen. Echter werk ik liever met de 'classic' versie.

Of het probleem zit in Outlook ... of het probleem ligt bij de Telenet server 🤔

YvesC
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hallo SarahV,

Ik heb mijn probleem opgelost door voor mijn echtgenote een mailbox aan te maken en een eigen wachtwoord hiervoor in te stellen. Dat doe je best handmatig en extra checken dat de de instellingen van de inkomende server (IMAP), en deze van de uitgaande server (SMTP) correct zijn. Deze gegevens vind je op My Telenet (E-mail instellen). Toch even vermelden dat ik het bericht kreeg dat mijn mailboxen opgebruikt waren, terwijl ik 10 mailboxen ter beschikking heb op mijn account en ik slechts aan mijn tweede mailbox zat.

Met vriendelijke groeten,

YvesC