Beantwoorden
MichelVanderbek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

E-mail synchroniseren in mail-app geeft foutmelding

Even schetsen: een Nokia 7.2 smartphone van mijn vriendin met de laatste Android One updates en de laatste updates van de apps.

Daarop de Gmail app om de e-mails te lezen. Daarop is naast het Gmail account ook een Telernet account. De e-mails worden via het Telenet-account binnengehaald.

 

Sinds enkele dagen worden de e-mails niet meer gesynchroniseerd.  Voordien verliep alles vlekkeloos. Ik gebruik uiteraard imap en smpt.

 

De instellingen gecontroleerd en alles lijkt normaal. Wanneer ik de gegevens opnieuw ingeef, krijg ik de mededeling dat ik me bij de server niet kan aanmelden.

 

Nokia volledig uitgezet en opnieuw opgestart. Geen resultaat bij het verbinden met het Telenet-account.

De Gmail app gestopt. Geen resultaat bij het verbinden met het Telenet-account.

De Gmail app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat bij het verbinden met het Telenet-account. Het Gmail-account werkt wel.

 

Om te testen eens de Outlook app geïnstalleerd om de e-mails binnen te halen. Zelfde foutmelding. De Telenet server kan niet gesynchroniseerd worden.

 

Eigenaardig genoeg komen de mails op een ander toestel (iPad) wel correct toe.

 

Om te kijken of ik de instellingen (imap en smpt + serverpoorten + protocol + authenticatie), de inlog en het wachtwoord wel correct heb, het e-mail account op een andere smartphone geïnstalleerd en daar werkt alles correct. Ik gebruik de instellingen die ook op de Telenet website vermeld staan.

 

Dus vermoedelijk moet ik de fout zoeken bij het toestel zelf. Maar waar? Ik zou niet weten welke instellingen ik nog kan nazien.

 

Mocht je een suggestie hebben of mij een idee kunnen aanreiken, zou ik het heel erg waarderen. Zelf ben ik een beetje ten einde raad.

 

Hartelijk dank voor de moeite en vriendelijke groeten,

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: E-mail synchroniseren

1 reactie
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail synchroniseren in mail-app geeft foutmelding

Mogelijk is uw wachtwoord te kleine of te gemakkelijk naar het oordeel van Gmail en Outlook. Probeer eens met een langer wachtwoord.