IMAP niet meer in te stellen op MacOS Sonoma 14?
Allen,
Al jaren gebruik ik de IMAP instellingen zowel op windows als op Mac. In het begin dat Telenet IMAP aanbood moesten we nog handmatig de server instellingen aanpassen maar reeds verschillende jaren kan je een account gewoon toevoegen door email-adres en paswoord in te voeren en de rest gaat dan automatisch... lekker handig!
Nu heb ik een nieuwe Macbook en dacht deze nog eens "from scratch" in te stellen ipv een backup terug te zetten. Dit ging allemaal heel goed tot ik merkte dat mijn mails welke ik op mijn laptop verwijderde niet weg waren op mijn GSM of andere computer.
Na het controleren van de instellingen bleek al snel wat de oorzaak was, het account type had blijkbaar als POP ingesteld, wat ik raar vond want had gewoon de gebruikelijke manier gebuikt (welke trouwens ook zo beschreven staat op de support site van Telenet). Geen probleem dacht ik dan pas ik die servergegevens wel handmatig aan dan komt dat in orde...
NIET DUS... Waarschijnlijk omdat het account type "POP" is maar dit is niet aan te passen, ook niet na het verwijderen en opnieuw toevoegen krijg ik geen enkele mogelijkheid om voor het account type "IMAP" te kiezen...
Volgende foutmelding krijg ik, als ik de server instellingen handmatig wijzig:
(ook hier alle verschillende mogelijkheden van bevlieging geprobeerd maar helaas)
Met Outlook is er geen probleem en wordt mijn mail account (van het type IMAP) gewoon netjes automatisch toegevoegd na het invullen van mijn mailadres en paswoord.
Dus het zal dan wel een probleem van Apple zijn denk ik?
Belangrijker: Ondertussen, met het prutsen en meerdere keren opnieuw proberen, ben ik er ook in geslaagd om al mijn mails te verwijderen van de server. Is daar een backup van bij Telenet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
e-mail instellingen
-
IMAP
-
Outlook
-
POP