Beantwoorden
Lema
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Email tussen 2 smartphones

Sinds de update van mijn iPhone naar ios12 heb ik problemen met mijn mailbox.

Ik heb opnieuw een account aangemaakt op mijn iPhone echter blijkt er iets niet goed te gaan met de synchronisatie.

Ik wil graag dat de emails van ons gemeenschappelijk mailadres NIET verdwijnen op één van de twee smartphones op het moment dat een van ons 2 de mail op zijn phones heeft gelezen en/of verwijdert.

Als mijn vrouw de mail op haar Phone heeft gelezen staan deze op mijn adroidphone ook als gelezen gemarkeerd. Idem als mijn vrouw of ik een mail verwijder, dan wordt deze automatisch verwijdert op de andere Phone.

Op mijn adroidphone is niet verandert, enkel op de iPhone van mijn vrouw zijn de instelling aangepast.

Account staat ingesteld onder IMAP. (dacht dat dit in het verleden POP3 was ??)

Heeft er iemand een oplossing voor ons probleem?  ThanksSmiley Vrolijk

0 Likes
1 reactie
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Email tussen 2 smartphones

Wat je wil kan niet, niet onder IMAP en niet onder POP. Als je POP instelt, dan verdwijnt de mail van de server van zodra één toestel de mail ophaalt. Als je IMAP instelt, dan gebeurt dat niet en blijft de mail op de server, tenzij hij door iemand verwijderd wordt. Dus wat je wil, mail behouden als die op één smartphone verwijderd wordt, dat lukt voor zo ver ik weet niet.

 

IMAP lijkt de beste keuze, maar dan zonder de mails te verwijderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.