24757
netweters
|
152458
antwoorden
|
20709
vragen
|
Hallo,
Wij zitten op vakantie in Frankrijk en ineens lukt het niet meer om emails te versturen via mail op onze macbook. Mails ontvangen lukt wel.
Er is helemaal niets veranderd aan onze instellingen.
Kan er iemand helpen?
alvast bedankt,
Hilde en Koen
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter welke melding krijg je te zien als je een mail probeert te versturen? Zou je mij ook kunnen vertellen welk programma je gebruikt?
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
de volgende melding staat er:
Het afzenderadres '***@pandora.be' is geweigerd door de server 'smtp.telenet.be'.
De reactie van de server was: must authenticate first
Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op 'Probeer later' om het bericht in de postbus 'Uitgaand' te bewaren tot het kan worden verstuurd.
we gebruiken het programma "mail" van apple.
mail provider is "telenet.be"
Hoogst waarschijnlijk probeer je te verzender via SMTP poort 25. Dat is enkel mogelijk op een Telenet netwerk. Op vreemde netwerken moet je beveiligd zijn via TLS. Pas uw instellingen aan volgens deze link:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
hey,
dat had ik ook al allemaal geprobeerd, tevergeefs....
@Ex-Netweter eerst en vooral test je best even je wachtwoord uit op webmail.telenet.be Als je kan inloggen ben je zeker dat je over het juiste wachtwoord beschikt, anders best eventjes bellen met de klantendienst.
Als je over het juiste wachtwoord beschikt volg je het volgende pad:
1. langs het appeltje links bovenaan klik je op mail > voorkeuren
2. dan klik je op accounts ( blauw logo met een @) en links in de kolom kies je de account met je e-mailadres
3. onder server uitgaande mail zou je het volgende moeten zien:
gebruikersnaam: moet mailadres staan gebruik ipv @pandora.be @telenet.be
wachtwoord: bolletjes ( wis deze even en typ het wachtwoord opnieuw in)
hostnaam: moet smtp.telenet.be zijn
en dan heb je nog beheer verbindingsinstellingen automatisch, deze moet je uitvinken en dan krijg je een aantal extra opties te zien.
Poort moet op 587 staan en je vinkt TLS/SSL aan
Onderaan bij identiteitscontrole kies je wachtwoord
4. klik op bewaar en normaal gezien zou het in orde moeten zijn 😉
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gelukt! Super bedankt!