Beantwoorden
Gaggioleto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Email versturen lukt niet ...

Sinds jaar en dag gebruik ik een telenet account voor het ontvangen en versturen van mails.  Door de invoering van van het IMAP protocol verliep dat gedurende jaren zonder problemen ook vanuit het buitenland (bvb. Hong Kong).  Ik gebruik (samen met mijn echtgenote) vijf toestellen : 2 x iPad, 2 xiPhone, 1 PC.  Als email programma's : APPLE Mail en Windows Live Mail.  Enkele maanden geleden begonnen de problemen :

- vanuit de luchthaven van Bologna konden geen emails meer worden verstuurd.

- enkele weken later kon het ook niet meer vanuit het UZLeuven

- recent ook niet meer mogelijk vanuit een privaat Internet netwerk in Italie.

Voordien stelden deze plaatsen geen probleem !  Ook op Flibco bus (Charleroi-Gent) met gratis WiFi  geen probleem !

Er werd me gesuggereerd om alle accounts (twee mailboxen op vijf toestellen) opnieuw in te stellen.  Twee dagen later werkte het wel op het privaat netwerk in Italie, echter niet in Bologna Airport en UZLeuven !

De foutmelding : kan email niet versturen.  Verbinding met server smtp.telenet.be niet mogelijk.

Kan iemand me helpen ?

0 Likes
7 reacties
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

Email versturen lukt niet ...

Je kan mss proberen om uitgaande mailserver uit.telenet.be te nemen.
Alsook SSL aan te zetten en poort 587 te gebruiken. Ook terug je gegevens invullen van je account bij de uitgaande server, dus je e-mailadres en wachtwoord.

Ik weet niet of je de iphones en  ipads af en toe eens uitschakeld? Desnoods alle openstaande programma's sluiten op de toestellen en eens uitschakelen en terug inschakelen.

 

0 Likes
AndyVr
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Al 25 duimen! O dierbaar België.. Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Email versturen lukt niet ...

@Gaggioleto Nieuw wachtwoord aanmaken (reset) en zou dan opgelost moeten zijn. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Email versturen lukt niet ...


@W0lly@  schreef:

Je kan mss proberen om uitgaande mailserver uit.telenet.be te nemen.

 


Dat is gewoon hetzelfde hoor. Voor uit.telenet.be en smtp.telenet.be krijg ik hetzelfde IP. Voor mail-out.telenet.be krijg ik een ander. Via *.pandora.be zou het ook nog moeten werken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gaggioleto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Email versturen lukt niet ...

Bedankt voor de reacties.  Resetten en dergelijke heb ik geprobeerd : zonder resultaat.  Veel experimenteren kan ik natuurlijk niet : op mijn eigen Telenet-netwerk werkt alles normaal.  Recent was ik terug in het UZLeuven en het uitsturen van mails bleek nu opnieuw te werken !  Heeft Telenet dan toch het probleem onder de loupe genomen ?  Graag had ik hierover info bekomen vanwege Telenet, maar dat is wellicht te veel gevraagd voor iemand die reeds meer dan dertig jaar klant is.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Email versturen lukt niet ...


@Gaggioleto@  schreef:

Heeft Telenet dan toch het probleem onder de loupe genomen ?  Graag had ik hierover info bekomen vanwege Telenet, maar dat is wellicht te veel gevraagd voor iemand die reeds meer dan dertig jaar klant is.


Als je reactie van TN wil, dan moet je hen contacteren. Dit forum is bedoeld voor en door gebruikers en hoewel er mensen van TN actief zijn houden die zich relatief op de achtergrond. Als je een probleem hebt en je wilt reactie van TN, dan moet je dat dus aan TN zelf melden (via telefoon, contactformulier, Facebook, Twitter).

 

Iemand met +30 jaar (+30? Zeker van dat je er niet enkele jaren naast zit?) ervaring zou toch beter moeten weten. (Je bent trouwens niet de enige hoor, die zijn pandora.be adressen nog heeft. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Email versturen lukt niet ...

Dacht ik ook, zal max 20 jaar zijn 🙂 lijkt me nog sterk

0 Likes
Gaggioleto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Email versturen lukt niet ...

30+ is in deze context niet relevant : lost het probleem niet op.  Alhoewel, als ik de periode van Telindus, kabelTV,  John Cordier, Kijk en Luistergeld meereken kom ik er wel.  En ja, dit probleem sleept reeds meer dan zes maand aan, bezoeken aan verschillende winkels, telefoons, mails.  Het contact was soms vriendelijk, soms minder vriendelijk, maar steeds hetzelfde : het is niet ons probleem, we kunnen je niet helpen.  Dit forum laat zien dat ook anderen een gelijkaardig probleem hebben/hadden.  Nog op zoek naar een verklaring !

0 Likes