Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Exchange probleem verzenden

Een kennis heeft mij gevraagd om naar zijn Mac te kijken voor volgend probleem.

Hij heeft een echange account in zijn Mac mail client maar daar kan hij sinds enige tijd geen mails meer mee ontvangen nog versturen.

Nu keek hij naar zijn mails via Safari via outlook.office.com. Blijkbaar is er vanaf zijn account een spammail vertrokken ergens eind januari en sindsdien kan hij niets meer verzenden. Vanaf nergens meer. Een blokkering van zijn IP adres kan het dus moeilijk zijn.

Wa zou nog een oorzaak kunnen zijn?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
2 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Exchange probleem verzenden

@igvfer het kunnen verschillende dingen zijn maar een geblacklist ip adres is zeker een mogelijkheid. 

je kan dit cheken op volgende site : https://www.whatismyip.com/blacklist-check/

Hetgeen ook kan zijn is dat je lokale firewall outlook blokeerde van je inkomende en uitgaande mail.

Heb je al eens geprobeerd dat je kan inloggen via webmail ? Misschien is zijn password aangepast.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Exchange probleem verzenden

@kristofDWAls die laptop bij mij is aangesloten dan krijgt die een ander publiek IP adres dan bij de persoon thuis of op zijn werk. En daar lukt het ook niet. Of het zou het IPadres van de exchanges server moeten zijn en dan zijn er nog anderen met een probleem dacht ik zo. En dat IP adres kan ik niet achterhalen. Via outlook.office.com kan hij wel mails ontvangen maar ook niet versturen vanaf dat specifiek adres.

Via het mailprogramma op de mac lukt er niets. Noch verzenden, noch ontvangen. Account verwijderen en  terug zetten zorgde ervoor dat het programma bleef hangen bij het instellen van het account. Heb dan gans de laptop moeten afzetten en na opstart zat het account erin maar het werkte niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes