25.011
netweters
|
153.858
antwoorden
|
20.868
vragen
|
Ik kan sinds 2 dagen geen mails meer verzenden en beandwoorden.
ontvangen lukt wel gewoon.
dan krijg ik de melding dan gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is.
ik heb helemaal niet aan mijn account gewijzigd.
Wat kan ik doen ?
Account verwijderen en opnieuw instellen lukt niet. Blijft zelfde probleem
@Ex-Netweter - Omdat je afbeelding een e-mailadres bevatte heb ik ze afgekeurd. Dit is een openbaar forum, dus let op met wat je hier deelt.
Gisteren naar telenetshop geweest. Daar vonden ze het ook niet,maar hebben een app geïnstalleerd My mail...
via daar werkt het weer met mijn normale wachtwoord en gebruikersnaam...
maar daar zijn nu al mijn bewaarde mails weg.
verder zeggen ze daar dat ik 3 weken moet wachten en dan nog eens proberen, kan soms blokeren de uitgaande mails......?? 😳
Op welke manier (Welke app? Welk programma, naam, versienummer?) haalde je oorspronkelijk je mail binnen? Heb je al eens getest via webmail?
Wat je ook zou kunnen proberen: verwijder de account in de oorspronkelijke mailclient en stel dan opnieuw in.
@Ex-Netweter schreef:
maar daar zijn nu al mijn bewaarde mails weg.
Waarschijnlijk had je die account met het pop3 protocol ingesteld in dat programma.
Het is altijd beter om met IMAP te werken. Op deze manier blijven de mails op de servers van TN staan.
Btw: waarschijnlijk kan je de oude mails exporteren en dan in het nieuwe programma importeren.
@Puch schreef:Waarschijnlijk had je die account met het pop3 protocol ingesteld in dat programma.
Het is altijd beter om met IMAP te werken. Op deze manier blijven de mails op de servers van TN staan.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik werk via POP3 en maak minstens 1x per week een back-up (en dan nog eens naar een externe hdd). Maakt TN een back-up van accounts die IMAP gebruiken? Wat als de mails (per ongeluk) "verdwijnen" van de server?
@sb schreef:
@Puch schreef:Waarschijnlijk had je die account met het pop3 protocol ingesteld in dat programma.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik werk via POP3 en maak minstens 1x per week een back-up (en dan nog eens naar een externe hdd). Maakt TN een back-up van accounts die IMAP gebruiken? Wat als de mails (per ongeluk) "verdwijnen" van de server?
Ik maak backups van mijn imap bestand (om de 4u naar mijn NAS, en daarna naar CrashPlan).
Als er op de server mails verdwijnen, kan ik die in noodgevallen ook recupereren. Soms gemakkelijk (de IMAP file terugzetten), soms moeilijker.
Op die manier heb je én de backup én het voordeel dat de mails op de server staan.
@sb schreef:
Is dat niet wat overkill?
Mail die ik echt wil houden plaats ik in een aparte map (eveneens op de server). Vooraleer ik daar iets uit verwijder denk ik dus echt wel 2 keer na.
Je moet een mail al 2x verwijderen vooraleer hij echt weg is.
TN zal mijns inziens ook wel voldoende backup hebben zodat de mails niet "per ongeluk" van hun servers verdwijnen.
Ze promoten om webmail en IMAP te gebruiken, dan moeten ze er ook voor zorgen dat er niets "verdwijnt".
@Puch schreef:Is dat niet wat overkill?
Mail die ik echt wil houden plaats ik in een aparte map (eveneens op de server). Vooraleer ik daar iets uit verwijder denk ik dus echt wel 2 keer na.
Je moet een mail al 2x verwijderen vooraleer hij echt weg is.
TN zal mijns inziens ook wel voldoende backup hebben zodat de mails niet "per ongeluk" van hun servers verdwijnen.Ze promoten om webmail en IMAP te gebruiken, dan moeten ze er ook voor zorgen dat er niets "verdwijnt".
TN biedt voor zo ver ik weet geen enkele garantie wat betreft een back-up van je e-mails. Misschien ooit... tegen betaling. 🙂 Maar stel dat TN getroffen wordt door iets als WannaCry. Wat dan?
Ik heb in TB "archieven" die teruggaan tot 2007. Daar zitten mails in die principe in de prullenmand mogen, maar er zijn ook heel wat mails die ik absoluut niet wil verliezen.
(Maar bon, we zijn weer goed aan het afwijken van het originele probleem. 8-)
@sb schreef:TN biedt voor zo ver ik weet geen enkele garantie wat betreft een back-up van je e-mails. Misschien ooit... tegen betaling. 🙂 Maar stel dat TN getroffen wordt door iets als WannaCry. Wat dan?
Ja, daar heb je gelijk in.
Ik bedoelde als je ze er niet zelf uit gooit geraak je ze niet kwijt omdat ze op de servers staan.
Telenet heeft "naar alle waarschijnlijkheid" geen back-ups van je gedelete mail, maar mocht er zo'n aanval komen dan zullen zij wel back-ups hebben van het gehele systeem.
De zogenaamde mirror back-up.
Kan me niet voorstellen dat telenet alle mailboxen of een gedeelte ervan zou kwijt geraken.
En nu back on topic.