Beantwoorden
Dante
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Hoe achterhalen of ik gehacked ben?

Enkele dagen geleden heeft er iemand toegang gekregen tot mijn webmail mailbox, deze persoon begon met het veranderen van mijn wachtwoord van mijn origin, facebook en mailbox zelf. Ik was hier snel bij en heb snel de wachtwoorden terug kunnen veranderen en nodige veiligheidsmaatregelen genomen op deze accounts. Na het veranderen van mijn mailbox wachtwoord heb ik een tijdje geen activiteit meer gezien. Maar nu krijg ik af en toe mails van dingen als accountactivatie op cryptowebsites (geen spam mail). Of werd mijn bestelgeschiedenis van humble bundle aangevraagd waar je alle gamecodes kan zien en activeren. Dit doet mij denken dat deze persoon nog steeds toegang zou hebben tot mijn mailbox maar ik vind geen manier om er achter te komen of dit daadwerkelijk zo is. Graag hulp hiermee gehad.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Webmail gehacked.

0 Likes
1 reactie
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Hoe achterhalen of ik gehacked ben?

Yo @Dante ,

 

Onlangs ook iets gelijkaardig voor gehad. Instagram account naam was plots aangepast, en de mail van Instagram op mijn webmail was handig gewist. Overal ineens 2FA beginnen doorvoeren. Paar jaar geleden hetzelfde voorgehad, maar dan met mijn EA account.  Enige tip dat ik je kan geven is regelmatig het paswoord op webmail aan te passen (2FA is hier helaas nog niet mogelijk) en op al je accounts wel al 2FA activeren maar dan in combinatie met een app zoals bv Okta. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.