Beantwoorden
Georges8
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe email en mailbox ontkoppelen van account

Misschien al aan bod gekomen maar vind niet direct een antwoord.  Kort samengevat ben ik net gescheiden van mijn echtgenote.  Zij heeft de Wigo in de woning overgenomen terwijl ik voorlopig elders ging wonen.  Nu zijn de rollen omgekeerd en ik koop de woning uit en keer dus terug naar mijn oude woning waar alles voorzien is voor telenet.  Modem etc.  Mijn ex verhuist nu op haar beurt en neemt de Wigo en de digicorder mee naar haar nieuwe woonplaats.  Zij beheert tot nu toe ook mij  emailadres omdat zij een overname van mij gedaan had.  Bij mij komt er een nieuwe installatie ( Wigo Home + TV box )  In de winkel konden ze mij niet direct antwoorden.  Maar wat gebeurt er met mijn emailadres, ik heb dit steeds gebruikt voor zovele en belangrijke zaken.  Hoe kan ik dat behouden ? Hoe kan ik de mailbox behouden ?  Of moet ik een totaal nieuw mailadres maken.  Mijn telenet emailadres is belangrijk voor mij.  Dit telenet mailadres gebruik ik ook voor het inloggen op zovele sites zoals FB etc.

Dank voor een eventueel antwoord,

Georges,

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe email en mailbox ontkoppelen van account

Goed overeenkomen met uw ex is de kortste weg naar de oplossing. Samen afspreken met Telenet. Je zal wel eerst een kopie moeten nemen van al je mail. Zij moet dan dat mailadres verwijderen uit haar account en dan kan jij terug bezit nemen van dat mailadres dat leeg zal zijn.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe email en mailbox ontkoppelen van account

@Georges8   We gaan dit proberen kort en verstaanbaar uit te leggen. Je hebt nu 2 klantennummers, dit van jou en dit van je ex. Je moet nu heel braaf vragen of je bij uw ex haar "Mijn Telenet" mag inloggen. Ik veronderstel dat je 2 aparte mailboxen hebt.

Je gaat naar jou mailbox en steekt er een alias bij: bijvoorbeeld dummy789@......
Vervolgens verwijder je uw mailadres en je zal ook zien dat er onderaan staat wat je moet doen na het verwijderen om het herbruikbaar te maken. Namelijk vrijgeven.

Nu ga je als de bliksem naar jouw "Mijn Telenet" en steek je uw mailadres als alias in je huidige mailbox die is aangemaakt bij het afsluiten van het abonnement.

Maar daarmee heb je uw mails uit het verleden niet terug.

In je mailclient op je PC (Thunderbird, Outlook of wat dan ook) verander je de loginnaam naar dummy789@telenet. Het oorspronkelijke paswoord blijft hetzelfde. Of je maakt een volledig nieuw account aan in je mailclient. En je zal zien dat je account gevuld wordt met de mails die nog op de server stonden onder jou mailadres, onder jou ex haar klantnummer.

Nu maak je ook een IMAP account aan onder je eigen mailadres met bijhorend paswoord en al.

Dit zal vollopen met de mails die je al hebt gekregen op je nieuwe aansluiting.

Nu ga je naar de IN map van account dummy789 en selecteer je alle mails die je wil behouden. CTRl+A is om ze allemaal te selecteren, vervolgens CTRL+C om ze te kopiëren en je sleept ze naar de IN map van je eigen mailadres of je doet dit met CTRL+P.

Dit doe je nu met de inhoud van  alle mappen die je wil bewaren.

Pas als dit alles op zijn plaats staat kan je uw oorspronkelijk account bij uw ex volledig wissen.

En in uw mailclient kan je ook het oude wissen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Georges8
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe email en mailbox ontkoppelen van account

dank voor de oplossingen.  De installatie zal doorgaan de laatste week van september.  Ik zal het dan eens proberen.  De verstandhouding met mijn ex is goed, dus dat is geen probleem.  Mijn belangrijkste emails heb ik gemakkelijk kunnen overzetten naar Gmail.  Rest dus nog het behoud van mijn emailadres.  

Bedankt voor de tips and tricks

Georges,

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe email en mailbox ontkoppelen van account

Je hebt de juiste uitleg al gekregen, maar nog even een tip. Als je een eigen domein met mailhosting neemt, dan ben je niet afhankelijk van een provider zoals Telenet. Bovendien kan je een zgn. 'catchall' instellen wat inhoudt dat je voor elke registratie een uniek e-mailadres kan gebruiken. Krijg je spam, dan blokkeer je dat adres gewoon.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Georges8
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe email en mailbox ontkoppelen van account

Misschien nog een laatste vraag : Ongeacht of mijn ex mijn telenet emailadres verwijdert was ik ervan overtuigd dat mijn emailadres nog 18 maanden actief blijft en dat ik dit dus nog kan gebruiken.  Dit klopt toch ?

 

met dank

 

Georges, 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe email en mailbox ontkoppelen van account

@Georges8  Inderdaad, bij stopzetting van het abonnement en op voorwaarde.... Dat je het zelf (of uw ex) niet verwijdert. Maar gedurende die 18 maanden kan je het ook nergens nog aanpassen of overdragen of wat dan ook. Dus is het de zaak om het zo rap mogelijk naar je eigen klantennummer te brengen dan ben je zeker.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.