Beantwoorden
msmone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe externe account synchroniseren in Webmail?

 

Dag Netweters,

 

Ik heb bij mijn webmail een externe account van gmx.de toegevoegd (via SSL). Nu krijg ik de mails wel binnen als ik op refresh klik. Maar anders komen er geen e-mails binnen van mijn externe account. 

Ook staat bij in de korte handleiding van Telenet dat je dit moet refreshen als dit niet automatisch gebeurd:

Wat als je externe e-mails niet automatisch toekomen in je Telenet Webmail?

  • Heb je je Inbox ingesteld als map voor externe e-mails?
    Klik in de werkbalk op refresh.
     

    Je Inbox wordt bijgewerkt met alle nieuwe e-mails, inclusief je externe e-mails.
  • Komen je externe e-mails toe in een aparte (standaard)map?
    Selecteer die map en klik in de werkbalk op refresh.
     

     

  • De externe e-mails komen in die map toe.

Maar het kan toch niet zo zijn dat ik elke dag 10x op die refresh knop moet drukken op mijn mails binnen te krijgen?

 

Hopelijk kan dit geautomatiseerd worden.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

Mvg

Marcel

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe externe account synchroniseren in Webmail?

Waarom niet ineens kiezen voor een degelijke mailclient? Je kan IMAP instellen, zodat je mail beschikbaar blijft via webmail. Zelf gebruik ik Mozilla Thunderbird. Die kan je zelfs als portable op een USB-stick zetten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
msmone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe externe account synchroniseren in Webmail?

Dag Bjorn,

 

Bedankt voor je antwoord. Maar Thunderbird gebruik ik ook. Het probleem is dat ik mijn mail van GMX niet in Thunderbird krijg zonder in te loggen op de website van mijn Telenet mail en eerst op de refresh knop te drukken.

Ik haal mijn GMX mail binnen met POP3 op mijn Telenet mail omdat de mailbox van GMX maar 1 of 2GB is en die van Telenet 5GB. En ik gebruik Thunderbird om mijn Telenet mail te lezen met IMAP.

 

Dat van die USB-stick wist ik niet, dat kan idd wel handig zijn 🙂

 

Mvg

Marcel

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe externe account synchroniseren in Webmail?

@msmone

Om uw manier van werken te benaderen: overweeg eens om je GMX mail (met POP3) binnen te halen op Thunderbird. In Thunderbird verplaats je de mail van de inbox GMX naar de inbox Telenet. 

Heb je nog andere toestellen (smartphone, tablet) waarop je aan uw mail wil, kan je daar exact hetzelfde doen. 

Of dit de meest ideale manier in uw situatie is, weet ik niet. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Mijn voorkeur is een combinatie met IMAP en op de pc lokale opslag. Alle mail die ik nog wil kunnen raadplegen blijft op de server staan. De mail die ik wil bewaren (na één jaar), bewaar ik in lokale mappen van Thunderbird

msmone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe externe account synchroniseren in Webmail?

Dag @janne_man ,

 

Bedankt voor je antwoord. Het is nog eigenlijk niet helemaal wat ik zoek. Ik zou graag mijn mail ook gelijk op mijn telefoon willen ontvangen (via IMAP). Ook heb ik nog een backup lokaal op mijn PC.

 

Maar jou antwoord brengt me wel op een idee. Ik denk dat ik Telenet mail en GMX mail allebei in Thunderbird op IMAP instel. Dit stel ik ook zo in op mijn telefoon zodat ik ook hierop gelijk mijn mail binnenkrijg.

En dan de oudere (bijv tm 2017) GMX mails zet ik over naar mijn Telenet account. 

 

Merci!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe externe account synchroniseren in Webmail?

@msmone 

Verschillende Android apps (allicht is het ook zo op ios) laten toe om uw verschillende inboxen gemengd tvermits je e zien, zodat het lijkt alsof je slechts één inbox hebt. Je kan gerust op alle toestellen imap gebruiken. Als je mails verplaatst naar een lokale map, dan zijn ze niet meer beschikbaar op de andere toestellen. Het verplaatsen van een mail naar een lokale map komt overeen met het wissen. Eens op een lokale map is die mogelijk niet meer zichtbaar op een ander toestel (hang af hoe ver in het verleden gesynchroniseerd wordt).