24783
netweters
|
152652
antwoorden
|
20728
vragen
|
Hallo.
Ik gebruik al lang de webmail. Echter moet er in de laatste maanden iets gewijzigd zijn aan de instellingen voor afdrukken. Als ik een mail wil afdrukken wordt het steevast uitgesmeerd over (minstens) 3 pagina's: de hoofding, de eigenlijke mail en de eventuele bijlagen. Het lijkt alsof er een soort page break ertussen geplaatst is.
Is er iemand die hiervoor een oplossing weet dat gewoon alles na elkaar en in de meeste gevallen op 1 pagina afgedrukt wordt?
Alvast bedankt.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Webmail afdrukken
Ik gebruik Chrome (versie 117). Als ik op p druk krijg ik een beeld met een preview (links) en instellingen (rechts). Bij de instellingen kan ik de printer kiezen en bij opmaak staat er "portret" (ik kan kiezen tussen portret of liggend). Ik krijg in dat beeld instellingen - "Meer instellingen", helemaal onderaan de mogelijkheid "Afdrukken via systeemdialoogvenster... (Ctrl+Shift+P), maar dat maakt geen verschil.
Door uw vraag heb ik Firefox (ook versie 117) geprobeerd en daar wordt de mail netjes op 1 pagina afgeprint. Het heeft dus inderdaad met Chrome te maken...
Ik gebruik zelf Fx ipv Chrome, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Dat het met Fx wel correct werkt geeft aan dat het dus niet aan een instelling van webmail ligt. Misschien kan iemand anders je helpen met Chrome?
Bedankt.
Ik heb ondertussen al enkele ontvangen mails getest en het probleem stelt zich niet altijd. Het ligt dus ook voor een stuk aan de mail zelf. Ik merk ook dat bij de meeste mails echt tot op het randje geprint wordt. Blijkbaar is er aan de marges links, rechts, onderaan en bovenaan ook iets verkeerd.
Op zicht zijn die minieme marges niet echt een probleem en ik zie het ook bij afprinten in Firefox.
Het kan zijn dat in Chrome is ingesteld dat het te printen documenten moet worden vergroot naar A4 in plaats gewoon het origineel af te drukken.
De email van netweters niet er "zo" uit: onderwerp en onderwerptitel staan over elkaar en van mijn mailadres bovenaan rechts zie je slechts de eerste 2 letters. In Firefox kan ik wel nog kiezen om de schaal aan te passen aan paginabreedte. Voor de rest staan marges overal op standaard en pagina op A4.
De email van netweters ziet er "zo" uit: onderwerp en onderwerptitel staan over elkaar en van mijn mailadres bovenaan rechts zie je slechts de eerste 2 letters. In Firefox kan ik wel nog kiezen om de schaal aan te passen aan paginabreedte. Voor de rest staan marges overal op standaard en pagina op A4.
Probeer eens met Chrome Portable:
https://portableapps.com/apps/internet/google_chrome_portable
Als het hier wél werkt, dan zou ik zoeken of het mogelijk is om Chrome terug te zetten naar de standaardinstellingen. Kijk wel uit dat je bookmarks en wachtwoorden niet gewist worden. Mogelijk kan je die experteren. Met Fx kan dat immers ook.
Bedankt!
Ik probeer het eerstdaags of in 't weekend en laat het dan zeker weten.