Hallo,
Vraag ivm wat er moet gebeuren om een mailbox (met bijbehorende mailadressen) over te zetten naar nieuw telenet account igv echtscheiding.
situatie nu:
telenet abonnement 1234 -> bestaand abonnement, beide mailboxen persoon a en persoon b staan hier -> abonnement en mail wordt behouden door persoon a
persoon a heeft profiel als beheerder (mailbox a gelinkt mail persoona@telenet.be) - persoon b heeft profiel als gebruiker (mailbox b gelinkt persoonb@telenet.be en ook alias persoonb2@telenet.be )
telenet abonnement 5678 -> nieuw abonnement voor persoon b
mailadres persoonb@telenet.be en inhoud moet naar abonnement 5678
Volgens alle info die ik hier vond zal de mailbox (MET inhoud en mailadressen) niet zomaar kunnen worden overgezet door telenet van abo 1234 -> 5678 ?
Na zelf wat testen te doen zie ik volgend stappenplan:
1. inloggen "mijn telenet" met profiel b Ontkoppelen mailbox b van gebruikersprofiel b
2. inloggen "mijn telenet" met profiel a (beheerder) - verwijder mailbox
een bericht verschijnt dat de mailbox b verwijderd is en dat er nog 3 dagen toegang is
> dus (nog) geen mogelijkheid om het mailadres vrij te geven
3. gedurende 3 dagen blijft de mailbox b toegankelijk en mails blijven werken op persoonb@telenet.be (en persoonb2@telenet.be )
4. net voor het beëindigen van dag 3 (na 71u55...) : een backup nemen van alle mails (webmail - instellingen - importeren/exporteren) = tgz bestand + adressen (csv)
5. dag 3 einde (na 72u): mijn telenet profiel a: mailadres vrijgeven + profiel verwijderen persoon b
6. abonnement 5678: inloggen als beheerder
mailbox aanmaken met adres persoonb@telenet.be (en alias persoonb2@telenet.be)
7. telenet webmail inloggen persoonb@telenet.be (instellingen - importeren/exporteren) de bewaarde mails (tgz) en adressen (csv) importeren
Klopt dit ?
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Scheiding nieuw klantnummer