Beantwoorden
sd_runner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe mailbox overzetten van klantnummer na scheiding?

Hallo,
Vraag ivm wat er moet gebeuren om een mailbox (met bijbehorende mailadressen) over te zetten naar nieuw telenet account igv echtscheiding.
situatie nu:
telenet abonnement 1234  -> bestaand abonnement, beide mailboxen persoon a en persoon b staan hier  -> abonnement en mail wordt behouden door persoon a
  persoon a heeft profiel als beheerder (mailbox a gelinkt mail persoona@telenet.be) - persoon b heeft profiel als gebruiker (mailbox b gelinkt persoonb@telenet.be en ook alias persoonb2@telenet.be )
telenet abonnement 5678  -> nieuw abonnement    voor persoon b

mailadres persoonb@telenet.be  en inhoud moet naar abonnement 5678

Volgens alle info die ik hier vond zal de mailbox (MET inhoud en mailadressen) niet zomaar kunnen worden overgezet door telenet van abo 1234 -> 5678 ?
Na zelf wat testen te doen zie ik volgend stappenplan:
1. inloggen "mijn telenet" met profiel b   Ontkoppelen mailbox b van gebruikersprofiel b
2. inloggen "mijn telenet" met profiel a (beheerder) - verwijder mailbox
    een bericht verschijnt dat de mailbox b verwijderd is en dat er nog 3 dagen toegang is
    > dus (nog) geen mogelijkheid om het mailadres vrij te geven
3. gedurende 3 dagen blijft de mailbox b toegankelijk en mails blijven werken op persoonb@telenet.be (en persoonb2@telenet.be )
4. net voor het beëindigen van dag 3 (na 71u55...) : een backup nemen van alle mails (webmail - instellingen - importeren/exporteren) = tgz bestand  + adressen (csv)
5. dag 3 einde (na 72u): mijn telenet profiel a:  mailadres vrijgeven + profiel verwijderen persoon b
6. abonnement 5678: inloggen als beheerder
     mailbox aanmaken met adres persoonb@telenet.be  (en alias persoonb2@telenet.be)
7. telenet webmail inloggen persoonb@telenet.be   (instellingen - importeren/exporteren) de bewaarde mails (tgz) en adressen (csv) importeren

Klopt dit ?

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Scheiding nieuw klantnummer

1 reactie
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe mailbox overzetten van klantnummer na scheiding?

@sd_runner 

Je kan het beste idd je email adres laten overzetten naar je eigen account en dat is ook het geen wat je wil doen. Je kan zelf je email adres vrijgeven door het stappen plan te overlopen maar je kan de klantendienst ook vragen om dit vrij te geven. 

Als het vrij gegeven is dan zou het direct beschikbaar moeten zijn dat je dit kan toevoegen in je eigen beheerders profiel. Weet nu niet hoe je exact aan die uren komt dat je dient te wachten maar goed het is wel vrij direct beschikbaar. 

Betreft de inhoud die dien je wel eerst ergens op te slaan. Als je namelijk je email adres vrij geeft en gaat over zetten dan verlies je de totale inhoud van die mailbox. Het is dus aan je zelf om hier een backup van te maken zodat je kan bewaren wat voor jou belangrijk is. Als je dit niet doet ben je alles kwijt. 

 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/e-mail/mailbox-beheren-in-mijn-telene...

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.