Beantwoorden
Guido4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Mijn app Mail in Windows 10 werkt goed maar ik slaag er niet in om terzelfdertijd een account Telenet te maken in Outlook 2016. Kan iemand mij helpen ?

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Dit moet kunnen met dezelfde instellingen. Vrij eenvoudig: e-mail adres en je paswoord en die zoekt het zelf wel uit. Indien niet dan zal je bij de geavanceerde instellingen van je account moeten gaan om eventueel je IMAP en SMTP instellingen aan te passen.

Eventjes bij nonkel googel of bing de zoekwoorden SMTP, IMAP, Telenet intikken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guido4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Oprechte dank voor uw antwoord. Heb hetgeen je voorstelt uitvoerig en met de medewerking van een Telenet-medewerker geprobeerd. Maar bij de verbindingstest vindt hij geen server. Mijn probleem is niet opgelost. Wat moet ik nog proberen?

0 Likes
frank
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Pionier It's your seventh party!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Zelfde probleem !  Ik kan ook geen telenet e-mail account instellen in outlook 2016.

Automatisch instellen geen succes (vindt geen server) .  ook manueel instellen faalt.  Graag support!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Bij mij werkt het met een POP3 account. Omdat ik liever mijn mails binnenhaal op mijn hoofd PC in plaats van te synchroniseren. Wel met de instelling om de mails maar na 8 dagen te verwijderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guido4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

igvfer, je hebt me moed gegeven maar het is me nog niet gelukt. Kan je mij de instellingen (ook de geavanceerde) uitleggen ? 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Ik heb zelf ook Outlook 2016 en bij mij werkt het ik zal straks screenshots uploaden maar ik zal het hier al proberen uit te leggen.

Ga naar het venster om een email account toe te voegen.
Selecteer Handmatige instelling of extra servertypen en klik op Volgende.

Naam: mag je zelf kiezen bv: Voornaam Achternaam
Email adres: je email adres bv: example@telenet.be

Type account: pop3 of imap https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/verschil-imap-en-pop-3/

Server voor inkomende email: pop.telenet.be of imap.telenet.be 
Server voor uitgaande email: smtp.telenet.be


Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: je email adres
Wachtwoord: je wachtwoord waarmee je inlogt op Telenet webmail

Vink wachtwoord onthouden aan
Vink "beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht" aan

Klik op meer instellingen
Bij 'server voor uitgaande email': vink het eerste vakje over verificatie aan en duidt 'dezelfde instellingen gebruiken....' aan

Bij geavanceerd: inkomende email duidt SSL aan en vul 993 in

Uitgaande email: Gebruik het volgende type versleuteling: TLS
En vul 587 in.

Klik op ok en dan op volgende en dan zou het moeten werken.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mlnbkeh
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Uitleg van Principis is perfect en werkt goed.

Belangrijk detail: in het laatste scherm eerst de beveilingsmethode kiezen  (SSL voor inkomende en TLS voor uitgaande email) en dan pas de poortnummer wijzigen (zoals Principis het ook aangeeft).

Telkens je de beveiligingskeuze wijzigt wordt de poortnummer teruggezet naar de standaardwaarde (en dat is niet de instelling die Telenet nodig heeft).

Hopelijk bespaart dit enkele kopbrekens en frustraties 🙂

0 Likes
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Geweldig dat @Arthur2 je hiermee heeft kunnen helpen, @Mlnbkeh. Kan je het antwoord van hem eventueel markeren als oplossing. Zo ga je andere zeker helpen om snel deze oplossing te vinden Smiley Knipoog

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
mb1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
All I want for X-mas is YOU It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016


@Guido4schreef:

Mijn app Mail in Windows 10 werkt goed maar ik slaag er niet in om terzelfdertijd een account Telenet te maken in Outlook 2016. Kan iemand mij helpen ?


 

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

@mb1

Dit is al een redelijk oud topic. Werken bovenstaande oplossingen niet voor jou?

Wat lukt er precies niet?

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Stefan76
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

Ik heb alle stappen doorlopen zoals beschreven, maar om de één of andere , onvindbare reden worden mijn mails niet op de server bewaard na verwijdering in outlook.... Kan iemand mij aub helpen?
Ik werk met outlook 2016 en heb alle imap instellingen correct ingevoerd.
Inkomende e-mail IMAP 993 SSL/TLS  imap.telenet.be
Uitgaande e-mail 587 SSL/TLS werkt echter niet.   en staat nu op 587 STARTTLS...  smtp.telenet.be
(deze werkt wel, maar er blijft dus niets op mijn webmail-server bewaard na verwijdering in outlook, ik weet niet of dat daar wat mee te maken heeft).

Misschien ook even er bij vermelden dat er ook een windows mail programma met hetzelfde account op mijn pc staat. ik zou dit het liefst verwijderen maar weet niet of dan ook alles  uit mijn outlook en server wordt verwijderd omdat ik deze melding krijg als ik het account wil verwijderen: (" als u dit account verwijdert, wordt alle inhoud die hieraan gekoppeld is, verwijderd van uw apparaat").

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe moet ik mijn account aanmaken in Outlook 2016

De bedoeling van imap is juist de synchronisatie van de e-mails. Je kan de specifieke instellingen van Outlook 2016 nakijken en mogelijk heb je een instelling  waardoor je op de server niet wist als je lokaal wist.

 

Elk e-mailprogramma geeft zulke verwittiging. Deze verwittiging wil zeggen dat het de lokale mappen van dat programma (dus in jouw geval Windows mail) gewist worden en dat je dus daarna niet meer terug ziet in dat programma (windows mail). Aan de mails die op de server staan of die je in andere e-mailprogramma's ziet verandert er niets


@Stefan76@  schreef:

Ik heb alle stappen doorlopen zoals beschreven, maar om de één of andere , onvindbare reden worden mijn mails niet op de server bewaard na verwijdering in outlook.... Kan iemand mij aub helpen?
Ik werk met outlook 2016 en heb alle imap instellingen correct ingevoerd.
Inkomende e-mail IMAP 993 SSL/TLS  imap.telenet.be
Uitgaande e-mail 587 SSL/TLS werkt echter niet.   en staat nu op 587 STARTTLS...  smtp.telenet.be
(deze werkt wel, maar er blijft dus niets op mijn webmail-server bewaard na verwijdering in outlook, ik weet niet of dat daar wat mee te maken heeft).

Misschien ook even er bij vermelden dat er ook een windows mail programma met hetzelfde account op mijn pc staat. ik zou dit het liefst verwijderen maar weet niet of dan ook alles  uit mijn outlook en server wordt verwijderd omdat ik deze melding krijg als ik het account wil verwijderen: (" als u dit account verwijdert, wordt alle inhoud die hieraan gekoppeld is, verwijderd van uw apparaat").


 

0 Likes