Beantwoorden
Ex-Netweter

Hoe stel ik een SPF record correct in

Hey allen, 

Voor een klant van ons proberen we een SPF record in te voegen om een mailservice te linken aan zijn domein. 

Alleen lijken de TXT records niet echt door te komen voor dit domein. 

Onderstaande een afbeelding van de settings in het domein. 

Als ik een search doe op de TXT records, dan vind ik er geen 1, terwijl er toch duidelijk 2 zijn ingegeven (en al veel langer dan 24h geleden)

Screen Shot 2016-04-14 at 08.01.03.png

Moet er verder nog iets speciaals gebeuren om deze te laten doorkomen? 

ALvast bedankt!

0 Likes
3 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik ken er niet genoeg van om te weten hoe je dat zou kunnen instellen. Maar normaal is dat toch alleen maar voor de mailserver zelf en niet de clients?

Waar is het domein gehost? En welke smtp server gebruik je? Of host je zelf een smtp server?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Wel, het komt er op neer dat dit een verificatie is voor mailspark (de tool die we gaan gebruiken om mails te verzenden uit naam van het geluidshuis) en voor mailclients die de mails aankrijgen, om te kunnen zien dat mailspark wel degelijk bevoegd is om mails te verzenden vanuit dit domein. 

AL de rest doet er niet veel toe, het komt er vooral op neer dat die txt records niet zichtbaar worden naar de buitenwereld toe. 

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Ik zie dat het domein door Telenet wordt gehost.

Ik zou toch best contact opnemen met de Telenet Business klantendienst om je hiermee te helpen:

Telenet Business Internetklanten kunnen zich ook inschrijven op de A-Desk, een persoonlijke Telenet klantendienst: http://business.telenet.be/nl/syba

0 Likes