Beantwoorden
IanS12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe wachtwoord extra Telenet mailbox wijzigen?

Beste Netweters

 

Het lukt mij maar niet om een persoonlijk wachtwoord te kiezen voor de extra mailbox die ik heb aangemaakt van Telenet. Ik heb het forum al afgezocht en alle mogelijke manieren uitgeprobeerd.

 

Volgens mij dient Telenet hier zelf achterliggend een knop toe te voegen met 'wachtwoord wijzigen' ipv de standaard knop 'verwijder deze mailbox!'. Want bij de eerste mailbox die ik heb is er geen enkel probleem.

 

Het is ook geen optie om het andere mailadres als Alias toe te voegen, want het betreft de mailbox van mijn partner en we houden deze graag gescheiden.

 

Alvast een dikke dankjewel op voorhand naar Telenet toe om dit aub mogelijk te maken.

 
 
 
 
0 Likes
6 reacties
ash-rnx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek!

Hoe wachtwoord extra Telenet mailbox wijzigen?

Hey,

 

Je kan je wachtwoord simpel veranderen door aan te melden op Telenet Webmail en vervolgens te gaan naar het Tabblad "Instellingen" > "Algemeen".

Onderaan zie je een link "Wijzig je wachtwoord"


---
Werd uw vraag beantwoord? Like en/of markeer als oplossing.
Hardware Specialist | Consultant
0 Likes
IanS12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe wachtwoord extra Telenet mailbox wijzigen?

Dit heb ik al geprobeerd en werkt helaas niet. Hierbij krijg je de bevestiging dat je wachtwoord van je Telenet login is aangepast terwijl ik het wachtwoord van de Webmail wens aan te passen. Zowel met het oude paswoord als met het net ingestelde kan je dan onmogelijk inloggen op de mailbox.

 

Dit is ergens een programmatie fout bij Telenet die zij dienen aan te passen.

 
 
 
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wachtwoord extra Telenet mailbox wijzigen?

@IanS12  

De extra mail box die je hebt aangemaakt heb je die onder je bestaande login aangemaakt of heb je een nieuwe login gemaakt voor de extra mailbox? 

 

Zolang je geen extra gebruiker aanmaakt voor die extra mail box zal je dus de zelfde login en wachtwoord moeten blijven gebruiken. Als je onder je login een extra mailbox aanmaakt is dat gewoon een alias die je aan het creëren bent. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
IanS12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe wachtwoord extra Telenet mailbox wijzigen?

@patrick37 

Dit doet er volgens mij niet toe want de mailbox staat los van de Telenet login. Zo staat het toch vermeld op de reset pagina. Vroeger was dit anders nu niet meer.

 

Het is zeker en vast geen alias. Want met mijn persoonlijke telenet login met hotmail adres log ik in op de Mijn Telenet diensten de mailbox heeft een @telenet login.

 

 
 
 
 
 
 
 
0 Likes
IanS12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe wachtwoord extra Telenet mailbox wijzigen?

Zoals je hieronder ziet is het een aparte mailbox. Maar als ik de tweede mailbox aanklik dan krijg ik onderaan niet de knop Wachtwoord wijzigen maar de knop Verwijder deze mailbox.

Schermafbeelding 2021-07-28 om 10.44.36.png

 
 
 
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wachtwoord extra Telenet mailbox wijzigen?

@IanS12  

Dus je kan op het 'hoofd' account wel een wachtwoord wijziging doen maar op je tweede account voor de mailbox dus niet. En daar wringt dus het schoentje in dit geval , nu is het al wel duidelijker.

 

Er kan wel een reset gebeuren maar dan dien je de klantendienst te contacteren die kunnen dat maar het zou ook via 'mijn Telenet' moeten gaan. Je kan eens proberen om die gebruiker er uit te halen en opnieuw de gebruiker aan te maken. Maar ja dan moet je wel het email adres verwijderen , de gebruiker verwijderen en dan erna alles terug zetten en aanmaken en niet te vergeten de emails zijn verloren. Tenzij je er een backup van zou maken , maar het is allemaal veel werk voor een knop die niet zichtbaar wordt. 

 

Je kan ook de klantendienst contacteren en dit aangeven dat je dus geen wachtwoord kan wijzigen voor je tweede gebruiker. Dan dient er een case gemaakt te worden voor de backoffice om dit te laten nakijken. Als het probleem opgelost is dan contacteren ze je terug om te mee te geven dat het opgelost is. 

 

Je kan het wel eens via deze link proberen :

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wachtwoord-van-je-login-of-e-mailad...

 

Maar hier gaat het erom dat je het vergeten bent , nu weet ik niet of je het vergeten bent  denk eerder dat je het gewoon wil aanpassen , veranderen.

 

 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/telenet-wachtwoord-aanpassen

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes