24806
netweters
|
152832
antwoorden
|
20743
vragen
|
In Outlook 2010 krijg ik steeds om de 5 minuten de melding "Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken".
Deze melding krijg ik enkel voor mijn TELENET mail adres.
Voor mijn GMAIL mailadres gebruik ik reeds langer, maar heb ik deze boodschap nog nooit gekregen.
De instellingen in outlook komen overeen met diegene die beschreven zijn op de website van telenet.
Graag een oplossing voor deze vervelende foutmelding.
Dit kan wijzen op een tijdelijk probleem met de mailserver of op een foute instelling.
- Heeft het eerder al wel gewerkt?
- Kan je je wel aanmelden op mijn telenet of de webmail?
- Wat zijn de server gegevens die je hebt gebruikt voor inkomende mail?
- sever
- poort
- beveiligingsinstellingen (SPA, TLS en dergelijke)
- gebruik je al gebruikersnaam mailadres of je internet login
- het werkt af en toe met dezelfde instellingen.
- aanloggen met telenet en webmail
- ik gebruik volgende instellingen:
- het werkt af en toe met dezelfde instellingen.
- aanloggen met telenet en webmail lukt zonder problemen
- ik gebruik volgende instellingen:
* aanmelding met mailadres met SPA
* inkomende
* uitgaande
Beste,
Heeft u hiervoor intussen een oplossing gevonden?
Nadat ik Windows 8.1 en Outlook 2010 volledig opnieuw heb moeten installeren, krijg ik ook steeds deze melding. Ik heb eveneens alle instellingen ingegeven als op de website staat en dus volledig identiek zijn aan deze die u hierboven vermeld.
Met vriendelijke groeten,
Philippe
- dit heeft eerder inderdaad goed gewerkt (voór ik Outlook opnieuw heb moeten installeren)
- ik kan mij zonder problemen aanmelden op Mijn Telenet of op Webmail
- voor inkomende mail : imap.telenet.be / SPA aangevinkt / poortnummer 993 met SSL versleuteling
- ik gebruik mijn email adres als login en niet mijn w........ nummer.
De time-outs voor de server staan intussen op 10 minuten, maar helpt ook niet.
Bij IMAP-mappen heb ik mij eerst geabbonneerd op alle mappen en toen had ik het probleem ook al. Nu staat "Alleen mappen waarbij ik ben aangemeld ..." uitgevinkt. Maar dit verandert ook niets.
Ik heb al allerlei zaken geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden.
Dit heeft iets met outlook te maken lijkt me.
Probeer deze eens en laat weten of hetzelfde probleem zich voordoet
Hier ook reeds geruime tijd problemen, meerdere malen naar telenet gebeld steeds dezelfde uitleg dat er iets mis is met mijn instellingen
Maar,.....
Ik heb dit op zowel de pc (windows7-outlook 2010) als op de laptop (windows8-outlook2010)
Op de pc in dezelfde outlook 2010 staat nog een ander telenet emailadres maar dit heeft geen problemen (zelfde instellingen)
Steeds met hetzelfde emailadres
Het probleem doet zich niet altijd voor
Heeft steeds goed gewerkt tot een bepaalt moment
Ben men gedult aan het verliezen daar niemand mij een goede oplossing kan bieden
Bij telenet stelt men mij voor om een betalende technieker te sturen maar dat vind ik echt erover
Dit heeft toch echt met outlook 2010 te maken aangezien ook andere aanbieders (google en yahoo) niet even vlot werken ermee. Als je al eens via google gezocht had zou je dat geweten hebben. Telenet geeft telefonisch daar geen tot weinig support voor omdat outlook geen telenet product is en niet noodzakelijk is omdat er een webmail bestaat.
Misschien dat dit kan helpen, maar is alles behalve een zekerheid.