24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo iedereen
Ik ben ervan overtuigd dat iemand mij kan helpen (heb toch al wel wat zaken gelezen op dit forum erover) maar sinds gisteren kan ik noch mails verzenden, noch mails ontvangen. Ik gebruik deze mailbox als jaren en heb er weinig hinder van ondervonden. Als browser gebruik ik google chrome en soms firefox en als besturingssysteem windows 10.
Mijn inkomende mail en uitgaande zijn: in.telenet.be en uit.telenet.be
postvak uit: SMTP 25
inkomende mail (POP3): 110
de vinkjes van " deze server heeft een beveiligingsaansluiting ( SSL) nodig " staan uit.
bij nagaan of er mails zijn, verschijnt er een popup venster met de boodschap: " ERR LOGIN failed"
mmm hoe los ik dit probleem op?
Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Simatje dit kan misschien helpen vergelijk alles eens, maar verander als eerste uw wachtwoord zoals eerder vermeld door @Wheng
https://www.mediawax.be/nl/helpdesk/23-IncrediMail-instellen
Jos
Probeer eerst je wachtwoord te veranderen zoals @Wheng voorstelde maar ik had nog enkele andere bedenkingen:
Het lijkt me nogal een verouderd programma, misschien moet je eens overwegen over te stappen? Thunderbird is een uitstekend alternatief.
Best verbind je ook met versleuteling, dat is veiliger. De instellingen daarvoor kan je hier vinden.
Vink de optie voor SSL aan en verander de poorten van POP en SMTP. Dit is sowieso veiliger.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mail-ontvangen-met-pop-3/