41845
netweters
|
18359
gesprekken
|
19841
vragen
|
Sinds enkele dagen, merk ik dat er sommige mails niet doorkomen in outlook en ook niet in Telenet webmail.
Ik krijg een popup van Microsoft "nieuwe mail" en zie deze ook in de historiek van de meldingen.
Wanneer ik daar op klik, krijg ik in Outlook popup "kan het opgegeven bericht niet vinden". Ook al gezocht in Telenet webmail maar ook daar niets terug te vinden.
Zo net test mail naar hallo@telenet.be en die reply verscheen heel eventjes in Telenet webmail en verdween onmiddellijk. Hiervan kan ik ook niets meer terugvinden in Outlook of Webmail.
Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Thx
Er zal iets niet juist staan dan komen de e-mail niet binnen
Vanaf maart 2022 ondersteunen we alleen nog POP3 e-mailverkeer mét SSL. Vergeet SSL(/TLS) dus zeker niet aan te vinken! Zo zijn je e-mails beschermd. Gebruik je verschillende toestellen en/of mailboxen met de oude POP3-instellingen? Pas ze dan overal aan naar SSL/TLS!
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
meer info https://www.netweters.be/t5/E-mail/Telenet-server-verbindt-niet-met-Outlook/td-p/145821
Na veel testen moet het te maken hebben met de instelling in Microsoft Outlook.
In de optie van ongewenste mail kan je "verdachte e-mail permanent verwijderen en niet verplaatsen naar de map Ongewenste e-mail" aanvinken.
NIET DOEN, er worden dan teveel als verdacht geïnterpreteerd en ze zijn echt weg en je vindt er geen spoor meer van terug!
Ik moet vaststellen dat ook de Telenet Webmail die instelling gewoon overneemt.
Bij POP kan je instellen wat er gebeurt met de mail in uw mailbox.
- Wordt verwijdert
- Blijft nog een bepaalde tijd in de mailbox
- Blijft staan in de mailbox tot ge deze wist met webmail.
Bij IMAP kijk ge welke mails er in uw mailbox staan, dit kan met meerdere toestellen.
IK gebruik IMAP op volgende toestellen:
Outlook 2019 op mijn desktop.
Thunderbird op mijn laptop.
GMAIL op op 2 Androïd smartphones.
Webmail.
Op alle toestellen zie ik dezefde ontvangen en verzonden mails.