Beantwoorden
ThibautExelmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Beste, Ik kan sinds kort geen e-mail meer verzenden met mijn telenet e-mail adres. Ik heb niets aan mijn account instellingen veranderd en toch krijg ik plots een foutmelding bij het verzenden van e-mail. Foutmelding: Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'in.telenet.be', Server: 'uit.telenet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 michel.telenet-ops.be bizsmtp 95.17.86.1 relaying denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67 Ik gebruik Outlook Express 6 op Windows 10. Verder moet ik wel vermelden dat ik sinds enkele maanden in het buitenland woon en dus niet verbonden ben met mijn telenet thuis netwerk. Maar ik heb ook hier altijd e-mail kunnen verzenden tot nu. Ik heb de door telenet aangeraden instellingen ook al geprobeerd maar zonder positief resultaat, zie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/ Wie kan mij hier mee helpen? Alvast bedankt, Thibaut
0 Likes
21 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Onbeveiligde smtp aanvragen zijn tegenwoordig niet meer toegestaan op andere netwerken dan die van de provider zelf. Dit komt omdat er dan geen controle is op het versturen van spam door de provider van wie het e-mailadres is. Je zal de instellingen van Outlook Express moeten aanpassen zodat je met jouw aanmeldingsgegevens e-mails verstuurt over een beveiligde mailverbinding. * Klik op "Extra" in het menu bovenaan * Klik op "E-mail accounts" Ga naar het tabblad "E-mail" * Selecteer jouw Telenet mailadres Klik op "Eigenschappen" * Klik op het tabblad "Servers" * Vul naast "Uitgaande e-mail (SMTP)" het volgende in: smtp.telenet.be * Vink het volgende aan: "Voor deze server is verificatie vereist" * Klik op de Knop "Instellingen" naast "Voor deze server is verificatie vereist" * Vink aan: "Aanmelden met" Vul bij "Accountnaam" jouw Telenet mailadres in * Vul bij "Wachtwoord" het wachtwoord van jouw Telenet mailadres in * Vink aan: "Wachtwoord onthouden" * Klik op "OK" * Klik op het tabblad "Geavanceerd" * Onder "Uitgaande e-mail (SMTP)", Vink het volgende aan "Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig". * Vul naast "Uitgaande e-mail (SMTP)" het volgende getal in: 587 * Schuif "Time-outs van deze server" naar 5 minuten of meer. * Klik op OK
ThibautExelmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Bedankt voor uw antwoord, ik heb de instructies perfect opgevolgd maar ik krijg nog steeds een foutmelding bij het verzenden van e-mail. Namelijk deze: "Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'in.telenet.be', Server: 'smtp.telenet.be', Protocol: SMTP, Poort: 587, Beveiligd(SSL): Ja, Foutnummer: 0x800CCC0F"
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Heb je een antivirusprogramma op jouw computer ? Zo ja, schakel de e-mailbeveiliging of firewall van dat e-mail programma eens tijdelijk uit en kijk dan of het werkt. (Jouw antivirusprogramma niet verwijderen!). Als het echt niet lukt , dan kan je nog altijd Telenet Webmail gebruiken: http://webmail.telenet.be
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

@ThibautExelmans

de servers staan fout.

inkomend pop: pop.telenet.be poort: 993 SSL
uitgaand: smtp.telenet.be poort 587 TLS

in.Telenet.be en uit.Telenet.be zijn de servers zonder verificatie
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

en er staat bij account in.Telenet.be dat lijkt me nogal vreemd kan je anders mogelijk een screenshot posten?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Ik kan de screenshots niet zien.

Normaal zou je handmatig een poort kunnen ingeven?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ThibautExelmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Kan je de screenshots via de links hieronder zien?

 

Ik kan elke poort ingeven, dat klopt, maar mij is verteld dat Outlook Express 6 niet compatibel is met poort 587.

 

http://postimg.org/image/m8uainbsv/
http://postimg.org/image/pjn8w9r3z/
http://postimg.org/image/x607l5ny7/
http://postimg.org/image/qgto552m7/
http://postimg.org/image/e3gty8cxr/
http://postimg.org/image/9bbm0j7nj/

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Waar je dat ook gehoord hebt, het klopt niet 🙂

Bij geavanceerd: uitgaand: poort 587 en duid SSL aan
inkomend 993 en duid SSL aan

bij servers: uitgaand: smtp.telenet.be (uit.Telenet.be is fout)
duidt ook de 2 vinkjes voor verificatie aan.

(Sorry als het er wat rommelig uitziet ik moest dit heel snel posten)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ThibautExelmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Oké, ik heb die instellingen net geprobeerd maar geen verbetering. Ik kan zelfs geen e-mail meer ontvangen met poort 993.

 

Ik krijg volgende error:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'in.telenet.be', Server: 'pop.telenet.be', Protocol: POP3, Poort: 993, Beveiligd(SSL): Ja, Foutnummer: 0x800CCC0F

 

En bij verzenden van e-mail:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'in.telenet.be', Server: 'smtp.telenet.be', Protocol: SMTP, Poort: 587, Beveiligd(SSL): Ja, Foutnummer: 0x800CCC0F

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

de uitleg die je vindt bij google voor die error is meestal:

- controleer of de toegang tot internet  van de mail software niet geblokkeerd is door de firewall

- controleer of de antivirus geen probleem geeft bij deze mail software

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

@ThibautExelmans heb je al eens overwogen om een ander email programma te nemen?

Bv Microsoft Office Outlook? of de Windows app (windows 8.1/10)
Als je deze niet hebt kan ik nog wel een ander programma zoeken.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

voor pop is het blijkbaar poort 995 voor binnenkomend 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ThibautExelmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Ik heb het nog eens geprobeerd met poort 995 en mijn firewall en anti virus uitgeschakeld.

 

Zonder beveiligde wachtwoordverificatie krijg ik dit:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'in.telenet.be', Server: 'smtp.telenet.be', Protocol: SMTP, Poort: 587, Beveiligd(SSL): Ja, Foutnummer: 0x800CCC0F

 

En met beveiligde wachtwoordverificatie krijg ik dit:

Kan niet bij de server aanmelden met verificatie van veilige wachtwoorden. Account: 'in.telenet.be', Server: 'pop.telenet.be', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR invalid command', Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC18

 

Zonder beveiligde wachtwoordverificatie kan ik dus wel ontvangen maar nog steeds niet verzenden op poort 587 en met SSL.

 

Ik heb al andere e-mail programma's overwogen maar ben eigenlijk echt verknocht aan de simpliciteit en het gebruiksgemak van Outlook Express.

Verder denk ik ook dat het probleem eerder bij mijn provider ligt dan bij mijn e-mail programma.

0 Likes