24775
netweters
|
152608
antwoorden
|
20723
vragen
|
Een telnet test voor smtp.telenet.be 587 geeft dit resultaat: 220 andre.telenet-ops.be bizsmtp ESMTP server ready
Ik zit met hetzelfde probleem. Alle instellingen staan zoals het hoort maar ik kan geen mails versturen vanaf mijn smartphone en tablet.
Wij hebben sinds een 2-tal weken hetzelfde probleem. SMTP wordt blijkbaar niet herkend door de server. Heb alle tips al geprobeerd maar zonder resultaat. Ook al mail via de. Webmail verzonden naar Telenet en via fb maar blijkbaar kan niemand een oplossing bieden. Ook al paswoord aangepast en ben ten einde raad. Hoe kan het dat iets opeens niet meer werkt als je er zelf niet aangeweest bent. Raar. Kan iemand helpen?
@Arthur2 schreef:
bij servers: uitgaand: smtp.telenet.be (uit.Telenet.be is fout)
duidt ook de 2 vinkjes voor verificatie aan.
Een heel late reactie en enkel ter rechtzetting: uit.telenet.be is wel degelijk juist. Deze 3 zouden allemaal moeten werken:
- smtp.telenet.be
- uit.telenet.be
- mail-out.telenet.be
Ik ben vrij zeker dat ze het ook allemaal doen als je telenet.be vervangt door pandora.be.
@VeerleRampelber schreef:Wij hebben sinds een 2-tal weken hetzelfde probleem. SMTP wordt blijkbaar niet herkend door de server. Heb alle tips al geprobeerd maar zonder resultaat. Ook al mail via de. Webmail verzonden naar Telenet en via fb maar blijkbaar kan niemand een oplossing bieden. Ook al paswoord aangepast en ben ten einde raad. Hoe kan het dat iets opeens niet meer werkt als je er zelf niet aangeweest bent. Raar. Kan iemand helpen?
@VeerleRampelber Kan je een screenshot posten van je settings? (met je account en passwoord verwijderd). het zou raar zijn dat SMTP niet meer herkend wordt door de SMTP server van Telenet 🙂
Is je paswoord complex genoeg? De mailservers zijn kieskeurig hiervoor... Ook de security settings moeten correct zijn (protocol en poort) IN: SSL 993 / UIT TLS 587