Beantwoorden
ThibautExelmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Beste, Ik kan sinds kort geen e-mail meer verzenden met mijn telenet e-mail adres. Ik heb niets aan mijn account instellingen veranderd en toch krijg ik plots een foutmelding bij het verzenden van e-mail. Foutmelding: Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'in.telenet.be', Server: 'uit.telenet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 michel.telenet-ops.be bizsmtp 95.17.86.1 relaying denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67 Ik gebruik Outlook Express 6 op Windows 10. Verder moet ik wel vermelden dat ik sinds enkele maanden in het buitenland woon en dus niet verbonden ben met mijn telenet thuis netwerk. Maar ik heb ook hier altijd e-mail kunnen verzenden tot nu. Ik heb de door telenet aangeraden instellingen ook al geprobeerd maar zonder positief resultaat, zie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/ Wie kan mij hier mee helpen? Alvast bedankt, Thibaut
0 Likes
21 reacties
ThibautExelmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Een telnet test voor smtp.telenet.be 587 geeft dit resultaat: 220 andre.telenet-ops.be bizsmtp ESMTP server ready

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Ik denk toch dat het aan Outlook Express ligt.

Kijk eens op deze site: http://www.techradar.com/news/software/applications/windows-7-email-5-best-free-clients-903699

Ik zou em Cliënt nemen omdat het op Outlook lijkt en Outlook is eenvoudig en makkelijk en lijkt op Outlook Express.

Als je Outlook zelf hebt dan zou ik dat eens proberen.

Ik gebruik zelf die instellingen op Outlook 2016 en dat werkt perfect.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
y665362
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! Hi there!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

 
0 Likes
Jph
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
π-DAY! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Ik zit met hetzelfde probleem. Alle instellingen staan zoals het hoort maar ik kan geen mails versturen vanaf mijn smartphone en tablet.

0 Likes
VeerleRampelber
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account

Wij hebben sinds een 2-tal weken hetzelfde probleem. SMTP wordt blijkbaar niet herkend door de server. Heb alle tips al geprobeerd maar zonder resultaat. Ook al mail via de. Webmail verzonden naar Telenet en via fb maar blijkbaar kan niemand een oplossing bieden. Ook al paswoord aangepast en ben ten einde raad. Hoe kan het dat iets opeens niet meer werkt als je er zelf niet aangeweest bent. Raar. Kan iemand helpen?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account


@Arthur2 schreef:
bij servers: uitgaand: smtp.telenet.be (uit.Telenet.be is fout)
duidt ook de 2 vinkjes voor verificatie aan.

@Arthur2

 

Een heel late reactie en enkel ter rechtzetting: uit.telenet.be is wel degelijk juist. Deze 3 zouden allemaal moeten werken:

 

- smtp.telenet.be

- uit.telenet.be

- mail-out.telenet.be

 

Ik ben vrij zeker dat ze het ook allemaal doen als je telenet.be vervangt door pandora.be.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Kan geen e-mail verzenden met Telenet account


@VeerleRampelber schreef:

Wij hebben sinds een 2-tal weken hetzelfde probleem. SMTP wordt blijkbaar niet herkend door de server. Heb alle tips al geprobeerd maar zonder resultaat. Ook al mail via de. Webmail verzonden naar Telenet en via fb maar blijkbaar kan niemand een oplossing bieden. Ook al paswoord aangepast en ben ten einde raad. Hoe kan het dat iets opeens niet meer werkt als je er zelf niet aangeweest bent. Raar. Kan iemand helpen?


@VeerleRampelber Kan je een screenshot posten van je settings? (met je account en passwoord verwijderd). het zou raar zijn dat SMTP niet meer herkend wordt door de SMTP server van Telenet 🙂

 

Is je paswoord complex genoeg? De mailservers zijn kieskeurig hiervoor... Ook de security settings moeten correct zijn (protocol en poort)  IN: SSL 993 / UIT TLS 587


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes