24761
netweters
|
152496
antwoorden
|
20714
vragen
|
Goedendag
Ik ben zelfstandige en werk vaak op locatie bij klanten.
Deze hebben natuurlijk niet altijd Telenet, wanneer ik bij een klant kom die een andere provider heeft kan ik opeens geen e-mails meer versturen, wel nog ontvangen.
Tot voor kort(2 maanden geleden) werkte dit nog, er was toen een storing, ik kon zelfs geen mails versturen met de webmail. Sindsdien kan het dus van bij de klanten enkel bij de webmail.
Ik heb outlook 2016 gekocht omdat het goede functionaliteiten heeft, aangezien dat dat programma niet goedkoop is zou ik het dus ook wel willen blijven gebruiken en niet iedere keer moeten overschakelen.
Is er iemand dat een oplossing zou weten?
Op de klantendienst waren ze niet bepaald behulpzaam
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sbschreef:Verder, als Telenet-klant werken via een (onbeveiligde) Proximus-verbinding, dat is toch om problemen vragen, want bij de eerste klant met een niet-Proximus verbinding heb je wéér een probleem. Als je een beveiligde verbinding instelt, dan kan je (in principe) overal mail verzenden.
Die 'overal' moet ik toch tegenspreken hoor @sb
ik zit bij een klant en daar kan ik geen mails sturen of ontvangen naar mijn Telenet account , ook niet via een beveiligde verbinding. Ik kan met geen enkele client de Telenet servers bereiken, zelfs niet met Telenet webmail. De firewall van hun netwerk laat dit gewoon niet toe (ook niet voor gmail en hotmail trouwens).
håhå (-:
Ja, jullie bekijken dat vanuit het standpunt van klanten, maar die heb ik niet. De mensen die ik al eens help weten niet eens wat een firewall is. 😉
@sbschreef:
håhå (-:
Ja, jullie bekijken dat vanuit het standpunt van klanten, maar die heb ik niet. De mensen die ik al eens help weten niet eens wat een firewall is. 😉
"Is een firewall verplicht bij jouw brandverzekering"? 😉
Dan moet er eerste een beveiligde verbinding mogelijk zijn.
Voor nu werkt het op deze manier, er zijn ook niet veel klanten waar ik op locatie moet werken.
Per toeval hebben deze alledrie proximus.