24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb een iMac 27 inch van medio 2011 waarop ik sedert begin april plots geen mails meer kan versturen via mijn Telenet account. Mails ontvangen lukt nog altijd tot op de dag van vandaag.
Als bericht krijg ik telkens:
“Bericht kan niet worden verstuurd via de server smtp.telenet.be. Er heeft zich een SSL-fout voorgedaan. Er kan geen veilige verbinding met de server tot stand worden gebracht.
Selecteer een andere server voor uitgaande post in de lijst hieronder of klik op “probeer later”….”
Als ik bij de geanvanceerde instellingen kijk zie ik volgende info:
Voorvoegsel IMAP-pad: smtp.telenet.be
Poort 143
Gebruik SSL
Wat kan hier plots de oorzaak van zijn (heb zelf geen instellingen gewijzigd) en hoe kan ik dit opgelost krijgen. Volgens sommigen die ik geraadpleegd heb zou het misschien ook kunnen zijn dat de provider zelf aan de oorzaak ligt omdat deze bepaalde instellingen zou gewijzigd hebben. Heeft iemand dit ook reeds ervaren en hoe heb je het dan opgelost gekregen? Bedankt voor jullie tips!
Voorvoegsel IMAP pad zou leeg moeten zijn
De SMTP server zou smtp.telenet.be moeten zijn, poort 587, beveiliging TLS.
Alle instellingen kan je hier vinden: E-mail instellen
Waar kan ik de instelling van de beveiliging naar TLS wijzigen? Momenteel kan ik enkel SSL aankruisen.
Ingesteld, maar werkt nog niet!