Beantwoorden
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Hallo Netweters,

Al maanden krijg ik 50-75 spam mails per dag binnen (ik gebruik telenet webmail)... Ik heb regels aangemaakt waarin de trefwoorden staan, en die komen dan in mijn spambox (soms met -->[INBOX] voor) maar ze worden niet automatisch verwijderd. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het niet voor mekaar. Per 'echte' mail kan ik rekenen op 10 spam mails.

Wie kan me zeggen hoe ik het voor mekaar krijg dat die mails, eens herkend, automatisch weggegooid worden zodat ik niet telkens mijn spambox manueel moet legen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Ronny

0 Likes
39 reacties
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Bedankt voor de reactie, Puch, maar Janne-man zei eerder om dat vinkje weg te halen? Nu kan ik niet meer volgen... 😉

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

@computerke Op zich ziet er dat goed uit. Vóór deze regels heb je toch geen andere regel op de Inbox waarbij je ze verplaatst naar de spammap? Als je dat zou hebben staan die spam mails al in de spammap en de regel wordt uitgevoerd op de inbox.

Ik geef in de regels nooit de gevisualiseerde naam, ik doe bijna net zoals @Puch en geeft de verzender vanaf het apestaartje (Punch doet het zonder apestaartje). Allicht hebben de meeste van uw spams spechs een paar afzenders. Om te controleren of het probleem zich daar stelt, kan je het volgende doen op het ogenblik dat de niet gewiste spam in de  spamfolder staat: als je op het venster bent van de regels, dan heb je een kop met : 'Nieuwe regel, Regel bewerken, Regel verwijderen en Regel activeren'. Klik slechts één keer op je regel 'spamfilter' zodat die opgelicht is. Klik vervolgen in de kop op Regel activeren.  In het nieuwe venstertje dat je  krijgt, klik je op Spam en vervolgens op OK. Ofwel gaan er mails weggegooid zijn, ofwel niet. Als er geen mails weggegooid zijn, dan raad ik u aan om in de  spamfolder de muis op een 'van' te zetten (niet klikken). Dan ga je in een venstertje bovenaan de naam zien die jij gebruikt en daaronder het e-mailadres daarvan. Noteer het deel vanaf of na het apestaartje en geef dat op in uw spamfilter in de plaats van de namen die je nu gebruikt.  

 

0 Likes
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Beste Janne-man,

Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt, en de spam is bij refreshen van de pagina inderdaad weg. Maar ik had dat voorheen ook al uitgevoerd en dat vinkje is telkens terug weg als ik dat venstertje sluit en terug open (ik had trouwens ook al geprobeerd om dat vinkje bij spam én inbox te zetten, met hetzelfde resultaat...). Is het normaal dat dat niet 'onthouden' wordt?

Groeten,

Ronny

0 Likes
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

En hopla, weeral 10 spams binnengekregen tussen mijn vorige post en nu (een klein uurtje geleden)... Hoe is het mogelijk dat die regels niet uitgevoerd worden?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...


@computerke  schreef:

Beste Janne-man,

Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt, en de spam is bij refreshen van de pagina inderdaad weg. Maar ik had dat voorheen ook al uitgevoerd en dat vinkje is telkens terug weg als ik dat venstertje sluit en terug open (ik had trouwens ook al geprobeerd om dat vinkje bij spam én inbox te zetten, met hetzelfde resultaat...). Is het normaal dat dat niet 'onthouden' wordt?

Groeten,

Ronny


Ja deze reactie is normaal. Zoals ik vroeger reeds  schreef, wordt de automatische spamfilter uitsluitend op de Inbox uitgevoerd. De enige mogelijkheid om het op een andere folder te doen is volgens deze methode en dat is handmatig en telkens maar eenmalig. Dit is zeer handig om een filter te testen.

 

In een vorige reactie schreef je betreffende Geen andere regels toepassen:

Bedankt voor de reactie, Puch, maar Janne-man zei eerder om dat vinkje weg te halen? Nu kan ik niet meer volgen... 

 

Als ik terugkijk naar wat ik geschreven had: 

Werd op diezelfde e-mail(s) reeds een andere regel toegepast dan deze waarin je die mail laat weggooien? 

Zo ja heb je dan bij die eerdere regel "Geen andere regels toepassen" het vinkje weggehaald? 

Ik denk dat er hier mogelijk wat spraakverwarring is. Mijn vraag is heb je behalve de regel "spamfilter" nog een andere regel die actief is. Als je bij Instellingen, E-mailregels kijkt naar hetgeen onder de kop Actieve regels staat, hoeveel regels heb je daar?  Heb je daar een regel die eerder in de lijst staat dan 'spamfilter'? 

 

Als laatste punt geef ik de laatste mogelijkheid.  Ga naar mijn telenet, onder de kop Internet kies je Telenet mailboxen. Kies boven je mailbox en daaronder op Opties. 'Verplaats spam-berichten naar 'Spam' folder (Webmail) ' mag niet aangevinkt staan met jouw werkwijze. Ik raad u aan om 'Toon [spam] vermelding in onderwerp' wel aan te vinken. 

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Dag Janne-man,

Ale andere regels had ik intussen al verwijderd om geen verwarring te scheppen, maar ik had 'Toon spam vermelding' niet aangevinkt in mijntelenet instellingen, dat heb ik nu wel gedaan.

Intussen had ik ook al Thundebird Mozilla maar al geïnstalleerd, maar die neemt dan weer mijn submappen van de inbox niet over en ook de verzonden mails komen er niet te staan. Dus ook daar geraak ik er niet mee.

Groeten,

Ronny

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Om in Thunderbird de submappen te synchroniseren moet je die abonneren. Kies Bestand, Abonneren en vink de submappen aan die moeten gesynchroniseerd worden.

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Dat werkt! Schitterend, ik had niet gedacht om het daar te zoeken 😉

Ben benieuw of de spam in webmail nu ook onder controle is, het viel me eerder al op dat zondagavond er minder of zelfs geen spam binnenkwam, dus ik wacht af tot morgenavond en laat iets weten.

Nog eens bedankt voor al je hulp!

Groeten,

Ronny

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Zoals beloofd een update;)

Het ziet ernaar uit dat het al veel beter is! Ik kreeg vandaag nog wel een aantal mails in mijn inbox met als hoofding bijv. ' [SPAM] --> [INBOX] - Onthul je toekomst ...' dus het wordt herkend als spam maar blijkbaar niet als dusdanig automatisch verwijderd. Als dat nog onder controle te krijgen is, dan is het probleem opgelost: hoera!

Groeten,

Ronny

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Maak een regel aan als onderwerp [SPAM] bevat.

 

Deze regel maakt de meeste van je huidige regels overbodig.

 

Iedereen doet wat hij zelf wil. Soms kan het gebeuren dat gewenste mail wel als spam gemarkeerd wordt. Als je die mail direct weggooit, heb je daar geen enkel spoor van. Voor de verzender heb je die gekregen en jij hebt niets gezien. Persoonlijk verkies ik, om nooit direct weg te gooien. Regelmatig eens de spam folder overlopen en leegmaken. Ik begrijp echter dat jij een overvloed aan spam krijgt en dat dit voor jou geen oplossing is.

0 Likes
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Ziezo, net [SPAM] toegevoegd aan de regel die berichtinhoud nakijkt. Afwachten wat het morgen wordt 😉 We zijn er bijna 😉 !!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Niet berichteninhoud, wel onderwerp.

De spamfilter van Telenet voegt niets toe aan de inhoud. Wel voegt het [SPAM] in vooraan in he het onderwerp.

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Net aangepast! Afwachten nu, maar het is in alle geval al héél wat minder dan voorheen 🙂

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Het ziet er al veel beter uit, maar ik blijf nog een aantal berichten in mijn inbox krijgen met hoofding zoiets als [SPAM] --> [INBOX] - U hebt een vergoeding voor uw deelname🎁

of [SPAM] --> [INBOX] - Gefeliciteerd, je hebt een exclusieve beloning gewonnen - alsjeblieft Bevestig ..!

Dat moet toch ook nog op te vangen zijn, hoop ik. Het wordt herkend als spam, dus als ik die nu nog automatisch kan verwijderd krijgen, dan zijn we er 😜

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...


@computerke  schreef:

Het ziet er al veel beter uit, maar ik blijf nog een aantal berichten in mijn inbox krijgen met hoofding zoiets als [SPAM] --> [INBOX] - U hebt een vergoeding voor uw deelname🎁

of [SPAM] --> [INBOX] - Gefeliciteerd, je hebt een exclusieve beloning gewonnen - alsjeblieft Bevestig ..!

Dat moet toch ook nog op te vangen zijn, hoop ik. Het wordt herkend als spam, dus als ik die nu nog automatisch kan verwijderd krijgen, dan zijn we er 😜


Heb je andere regels dan de regel 'spamfilter'. 

Ik hou van simpele zaken. Zet uw regel 'spamfilter' eens als inactief en maak een eenvoudig nieuwe regel met deze beperkte inhoud: Onderwerp bevat [SPAM]  en dan uw gewenste actie.

Ik zie niet goed van waar de toevoeging '--> [INBOX] -' in het onderwerp komt, tenzij het van een regel komt.

 

0 Likes