Beantwoorden
BrendaMichiels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

Hi,

Van 1 bepaalde mailcorrespondent zijn de bijlagen bij de emails niet meer zichtbaar terwijl deze in de webmail wel nog zichtbaar zijn ! ! Wat te doen? Instelling in outlook?

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

@BrendaMichiels 

Is het type bestand dat bijgevoegd is door deze mailcorrespondent anders dan het meestal gebruikte type? Misschien is outlook verkeerd ingesteld voor dit type bijlage.

voor wijziging instelling zie:https://support.office.com/nl-nl/article/wijzig-de-bestandskoppeling-voor-e-mailbijlage-6fa9ac47-4e5...

Groeten

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BrendaMichiels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

Hi ,

Ik heb het probleem met standaard pdf-files.

Als mijn vriend een pdf-bestand doorstuurt van zijn werkmailadres dan ontvang ik de mail zonder bijlage (niettegenstaande in webmail de bijlage wel zichtbaar is).

Als hij dezelfde bijlage doorstuurt vanop zijn prive-mailadres dan ontvang ik de bijlage wel !

Grtz

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

@BrendaMichiels 

Misschien zit er een beperking op zijn werk mail adres. Vraag hem eens een ander Filetype te sturen. Je kunt dan zien of het algemeen is.

Mogelijk is die beperking recent ingesteld door zijn werkgever.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

Met welke mailclient werk je, Thunderbird? En de verzender werkt met Outlook? Installeer deze add-on dan:

 

https://addons.thunderbird.net/en-US/thunderbird/addon/lookout-fix-version/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BrendaMichiels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

Als mijn vriend van op zijn werkmail een mail naar mij stuurt met bijlage , ontvang ik wel de mail maar zonder bijlage. In webmail zijn de bijlages echter wel zichtbaar !

Ik gebruik Windows Live Mail.

Als hij diezelfde mail met bijlages naar zijn privemailadres stuurt dan is alles OK , dus het ligt niet aan zijn werkmail vermoeden we.

Zeer vervelend aangezien hij redelijk wat inscant voor mij.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

@BrendaMichiels 

Wat gebeurt er als je die mails, met bijlage, vanuit webmail naar jezelf stuurt, dus naar Windows Live Mail?

Heb je dan de bijlage wel?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

@BrendaMichiels 

 

Eens kijken of ik u goed begrijp:

  1. Uw vriend stuurt u mails met PDF in bijlage vanop zijn werk adres.
  2. U ontvangt de mails zowel in uw webmail als op een mail client op uw PC
  3. In webmail zijn de bijlagen zichtbaar en leesbaar.
  4. In uw mailclient thuis op uw PC zijn de bijlagen verdwenen.
  5. Wanneer uw vriend mails vanop zijn thuisadres verstuurt zijn de bijlagen WEL zichtbaar en leesbaar in uw mail client thuis

Klopt dat zo een beetje? Indien niet, schep dan klaarheid aub, want anders heeft zoeken naar een antwoord niet veel zin ....

 

EDIT: Indien punt 2 klopt, is dat dan met IMAP of met POP3?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

@BrendaMichiels In bepaalde gevallen toont het e-mailprogramma de bijlage in de mail zelf. In andere gevallen zie er ergens 'bijlagen' zien staan en moet je daarop klikken om de bijlagen te zien en te openen. 

Om een voorbeeld te geven: ik stuur een lege mail naar iemand met twee bijlagen (afbeeldingen jpg). Mijn correspondent gebruikt Thunderbird om zijn mail te bekijken en ziet in de mail twee afbeeldingen. Ik stuur naar diezelfde correspondent een lege mail met slecht één bijlage (afbeelding jpg). Mijn correspondent contacteert me om te zeggen dat er geen bijlage is. Ik controleer dat en stel vast dat als er maar één bijlage is deze niet wordt getoond in de mail. Door onderaan op 'Bijlage' te klikken zie ik de naam van de bijlage en kan ik die openen. 

0 Likes
BrendaMichiels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar

@StefaanH Klopt als een bus. IMAP of POP3 ? heb ik geen notie van

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlagen ontvangen email niet zichtbaar


@BrendaMichiels  schreef:

@StefaanH Klopt als een bus. IMAP of POP3 ? heb ik geen notie van


IMAP wil zeggen dat uw mail client thuis de mails ook op de telenet server gaat halen, maar er wel een copie laat staan. Ze blijven dus ook in webmail zichtbaar.

 

POP3 wil zeggen dat uw mail client thuis de mails van de telenet server afhaalt, maar dan ook weghaalt. Eens u ze thuis hebt zijn ze weg uit webmail.

 

Welk van beide systemen hebt u?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes