24796
netweters
|
152755
antwoorden
|
20735
vragen
|
Hallo,
ik gebruik al een 6tal jaar mijn @telenet.be en heb hierbij nooit geen problemen gehad.
Echter heb ik sinds kort ( na installatie van office 365 ) het probleem dat ik slechts mails kan lezen die niet ouder zijn dan 2 weken ( op de kop ). Dus alles die ouder dan 2 weken is lijkt verdwenen te zijn..
Zowel op iPhone, als op webmail, outlook, mail app, …..
Ik heb overal de instellingen bekeken en nergens staat die op " auto-archiveren", ook op outlook staat die ingesteld om alle mails te synchroniseren.
Ik ben ten einde raad.
Er is ook geen ander toestel die de mails leest/verwijderd.
IPhone is via IMAP, outlook IMAP/SMTP.
Ik was blij toen ik uiteindelijk via office 365 merkte dat mijn mails eens effectief gesynchroniseerd werden met mijn iPhone ( vroeger bekeek ik mijn mails op iPhone en bleven die ongelezen op outlook ).
Lijkt mij gewoon een instelling ? Echter weet ik niet meer waar ik moet beginnen ( Telenet, office 365 online, outlook, mail app windows, mail app iPhone )
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen !?
In Thunderbird wordt de mogelijkheid geboden om mails ouder dan een in te stellen ouderdom te verwijderen door het "behoudbeleid" in te stellen per map.
Heb je niet zulk soort instelling in een van de gesynchroniseerde mailclients?
Groeten
Als de mails in webmail weg zijn dan vrees ik dat deze ook definitief weg zijn tenzij er nog mails lokaal opgeslagen zijn op een toestel van u.
De kans is groot dat ge een mailprogramma hebt ingesteld op POP3 met een bewaartijd van 14 dagen op de mailserver.
Ik heb intussen gebeld naar de TN klantendienst, ik kreeg te horen dat mijn mails niet via POP binnen komen ( op geen enkel toestel ). Dat het ook niet aan de TN webmail instellingen ligt.
Enige clients die ik gebruik:
Mail app ( W10, laptop 1 )
Mail app ( Iphone IMAP )
Outlook ( W10, laptop 2 )
Op de 3 clients geen enkele instelling te vinden die mails verwijderd/archiveerd.
ik heb trouwens mijn wachtwoord aangepast, misschien werd er ergens anders ingelogd op mijn account..
is er geen enkele mogelijkheid om te weten te komen wat er gebeurd met die mails ? Of door welke reden ?
Mijn andere mappen ( verzonden, etc ) bewaren wel allemaal..
@Ex-Netweter
Hoe kan je vinden welk toestel de oorzaak is?
Stop alle toestellen zodat ze NIET kunnen synchroniseren.
Plaats in webmail een mail ouder dan 14dagen. Bijvoorbeeld een oude mail uit de prullenbak.
Vernieuw beeld van webmail.
Blijft de mail staan? OK
start volgende toestel.
synchroniseer mails. Blijft de mail staan? OK
Verdwijnt de mail dan heb je het veroorzakende toestel gevonden.
Nu naar de instellingen/eigenschappen van de inbox op dat toestel kijken.
Ga naar inbox en klik met rechtermuisknop. Selecteer eigenschappen. Daar zou je de mogelijkheid moeten hebben om de bewaartijd te bepalen.
Vergelijk eventueel met andere toestellen om de verschillen te kennen.
Veel succes bij uw zoektocht.