Beantwoorden
SK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! De kop is eraf!

Mail synchronisatie iPad

Ik heb sinds kort een nieuwe ipad aangeschaft, maar heb problemen met de synchronisatie van m’n emails. Bij het openen van de ‘mail’ app worden ALLE berichten van de telenet server opgehaald. Op zo’n 1.000 mails stopt de synchronisatie en kan ik beginnen wissen. Wanneer deze eindelijk gewist zijn, en ik denk dat de inbox nu ‘proper’ is,... begint hij opnieuw de oudere berichten in te lezen. Ik ben reeds lang klant bij Telenet en heb dus geen zin om 100.000 emails handmatig te verwijderen. Ik heb reeds gezocht bij instellingen maar ik vind nergens synchronisatie instellingen (bv. Max laatste maand inlezen). Hopelijk kan iemand me hier helpen.

0 Likes
7 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Mail synchronisatie iPad

@SK

 

Ik zal de ipad eens van onder het stof gaan halen.

 

Kan je wel al even vertellen hoe je mail staat ingesteld? Pop of imap?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mail synchronisatie iPad

Ik ben niet bekend met iPad, maar als je zeker bent dat mails ouder dan x aantal dagen verwijderd mogen worden, dan kan je misschien een regel aanmaken in de mail app van je iPad. Iets in de aard van 'Berichten ouder dan 30 dagen > Verwijderen'. Of verplaatsen naar een bepaalde map, dan kan je ze nog eens nakijken voor alle zekerheid.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! De kop is eraf!

Mail synchronisatie iPad

@Arthur2

 

Hi, bedankt voor je reactie. Mn vorige ipad werd reeds lang geleden ingesteld, en op deze nieuwe heb ik niets moeten instellen. Enkel m’n wachtwoord ingeven en alles werd gesynchroniseerd. Instelling kan ik niet zomaar zien, maar ik heb het even getest en als ik mails verwijder op m’n ipad blijven ze toch op de telenet webmail staan. Als ik me niet vergis betekent dit dat het als imap ingesteld staat, niet? Ik zou dit eigenlijk wel zo wensen te behouden. Je weet nooit wat er gebeurt...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mail synchronisatie iPad

Als IMAP zou ingesteld zijn, dan zouden de mails juist wél verwijderd zijn als je ze op de iPad zou verwijderen. IMAP betekent dat wat je ziet en doet met een mailclient (= het programma waarmee je mails ophaalt en verstuurt) overal hetzelfde is. Al je mails (en mappen) blijven op de server staan.

 

POP betekent echter dat je alle mails van de server downloadt naar je mailclient. Bijgevolg zou je dus niets meer op webmail zien en alles op je iPad.

 

Ik denk echter dat je wat te snel hebt gekeken naar webmail. Laat webmail dicht en verwijder enkele mails op je iPad. Sluit die dan af en kijk nog eens op webmail. Normaal zijn die mails dan weg.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Mail synchronisatie iPad

@SK

 

Zoals @sb al zei klopt er toch iets niet.

 

Kan je anders eens nakijken wel server voor inkomende mail je gebruikt? Je kan dit in instellingen vinden.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! De kop is eraf!

Mail synchronisatie iPad

@Arthur2

@sb

 

Thx voor de uitleg. Het is uiteindelijk opgelost door de account te verwijderen en opnieuw in te stellen. Hierdoor zijn alle mails ineens ingelezen en kan ik (als ik eens veel tijd zou hebben) alles beginnen verwijderen. Het account stond wel degelijk ingesteld als iMap. Toch bizar dat de optie “synchronisatie” niet meer terug te vinden is bij de Telenet account sectie op de ipad Air 2 bij Os11. Anyhow,... het is ok nu. 

 

Bedankt. 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Mail synchronisatie iPad

@SK

 

Goed om te horen 🙂 

Kan je ook even de oplossing aanduiden?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes