24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb sinds kort een nieuwe ipad aangeschaft, maar heb problemen met de synchronisatie van m’n emails. Bij het openen van de ‘mail’ app worden ALLE berichten van de telenet server opgehaald. Op zo’n 1.000 mails stopt de synchronisatie en kan ik beginnen wissen. Wanneer deze eindelijk gewist zijn, en ik denk dat de inbox nu ‘proper’ is,... begint hij opnieuw de oudere berichten in te lezen. Ik ben reeds lang klant bij Telenet en heb dus geen zin om 100.000 emails handmatig te verwijderen. Ik heb reeds gezocht bij instellingen maar ik vind nergens synchronisatie instellingen (bv. Max laatste maand inlezen). Hopelijk kan iemand me hier helpen.
Ik ben niet bekend met iPad, maar als je zeker bent dat mails ouder dan x aantal dagen verwijderd mogen worden, dan kan je misschien een regel aanmaken in de mail app van je iPad. Iets in de aard van 'Berichten ouder dan 30 dagen > Verwijderen'. Of verplaatsen naar een bepaalde map, dan kan je ze nog eens nakijken voor alle zekerheid.
Hi, bedankt voor je reactie. Mn vorige ipad werd reeds lang geleden ingesteld, en op deze nieuwe heb ik niets moeten instellen. Enkel m’n wachtwoord ingeven en alles werd gesynchroniseerd. Instelling kan ik niet zomaar zien, maar ik heb het even getest en als ik mails verwijder op m’n ipad blijven ze toch op de telenet webmail staan. Als ik me niet vergis betekent dit dat het als imap ingesteld staat, niet? Ik zou dit eigenlijk wel zo wensen te behouden. Je weet nooit wat er gebeurt...
Als IMAP zou ingesteld zijn, dan zouden de mails juist wél verwijderd zijn als je ze op de iPad zou verwijderen. IMAP betekent dat wat je ziet en doet met een mailclient (= het programma waarmee je mails ophaalt en verstuurt) overal hetzelfde is. Al je mails (en mappen) blijven op de server staan.
POP betekent echter dat je alle mails van de server downloadt naar je mailclient. Bijgevolg zou je dus niets meer op webmail zien en alles op je iPad.
Ik denk echter dat je wat te snel hebt gekeken naar webmail. Laat webmail dicht en verwijder enkele mails op je iPad. Sluit die dan af en kijk nog eens op webmail. Normaal zijn die mails dan weg.
Thx voor de uitleg. Het is uiteindelijk opgelost door de account te verwijderen en opnieuw in te stellen. Hierdoor zijn alle mails ineens ingelezen en kan ik (als ik eens veel tijd zou hebben) alles beginnen verwijderen. Het account stond wel degelijk ingesteld als iMap. Toch bizar dat de optie “synchronisatie” niet meer terug te vinden is bij de Telenet account sectie op de ipad Air 2 bij Os11. Anyhow,... het is ok nu.
Bedankt.