Beantwoorden
longpatje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your ninth party! It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier

Mails blijven binnenkomen in outlook

Hey, ik werk op een W10 pc met office 365.

Ik bekijk altijd m'n mails in outlook en op het werk via webmail.

Sinds een week komen mijn mails via outlook twee, drie, vier tot zelfs vijf keer toe, tot enkele uren na ontvangst van de eerste? Via mijn webmail ontvang ik praktisch niets meer ?

Ik heb niets aan mijn account veranderd dus weet niet goed hoe dit komt.

Iemand advies ?


Groetjes

Patje

 

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails blijven binnenkomen in outlook

Gelijkaardig probleem als het mijne:

https://community.telenet.be/t5/Surfen/Wat-is-er-aan-de-hand-met-webmail/m-p/15071#U15071

Ondertussen telenet gecontacteerd via het webformulier en het antwoord gekregen dat er iets mis is met POP3.

Maar mijn POP3 staat correct ingesteld op mijn outlook. En dat werkte al jaren probleemloos.

Gisteren heb ik diverse mails 3, 4 tot 5 keer binnen gekregen.

Eerst zag ik via webmail alleen van het laatste uur. Ondertussen is het van de laatst 12 u.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat er ergens iets misloopt bij Telenet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Mails blijven binnenkomen in outlook

Microsoft Office 365 probleem:

 

https://community.office365.com/en-us/f/158/t/433332

 

03-03-2016

We have a fix for both POP3 bugs: duplicate emails and server-side mail deletion. The fix should roll out in the next couple of days, and once it’s available, we’ll let you know.

Please allow us to take this moment to apologize to everyone who has been affected by these bugs. We do not take lightly the trust our customers place in our application, we understand the pain this bug has caused, and we know we have work to do to earn back your trust. We’re sorry. Outlook’s senior managers are aware of this bug, and our team has been working around the clock to implement and validate the fix. We explored options for pushing an update more quickly, but the options we had available to us didn’t fully resolve the bugs, so we focused instead on developing a full solution, which took more time than we would have liked. Once the fix is fully deployed, our team will be doing a full management review of what went wrong, and how we can do better.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails blijven binnenkomen in outlook

Waarom verwondert mij dat niet. Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Mails blijven binnenkomen in outlook

Als iemand me er kan van overtuigen waarom POP3 voordelen heeft die IMAP niet heeft... altijd welkom.

Zolang begrijp ik nog steeds niet waarom men persé wil vasthouden aan POP3, terwijl dat de beste manier blijkt om mails kwijt te raken. Bij wie de fout ook ligt. Lees er dit misschien eens op na: klik. En de duizenden Google resultaten over het onderwerp.

 

Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Mails blijven binnenkomen in outlook


@MarcVIM schreef:

Als iemand me er kan van overtuigen waarom POP3 voordelen heeft die IMAP niet heeft... altijd welkom.

Zolang begrijp ik nog steeds niet waarom men persé wil vasthouden aan POP3, terwijl dat de beste manier blijkt om mails kwijt te raken. Bij wie de fout ook ligt. Lees er dit misschien eens op na: klik. En de duizenden Google resultaten over het onderwerp. 


Omdat het niet zo gemakkelijk is om een pop3 account over te zetten naar imap met behoud van e-mailberichten en contacten: 

  1. Een backup maken van alles. De pop3 account verwijderen in het e-mailprogramma.  Een imap account instellen. De backup terugzetten.
  2. Een imap account instellen naast de bestaande pop3 account (soms kan dit enkel met een e-mailalias). De bestaande mailberichten en contacten overslepen. De pop3 account verwijderen.

Voor een standaard e-mailgebruikers is dit echter te moeilijk.

0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Mails blijven binnenkomen in outlook


@Area57 schreef:
...Voor een standaard e-mailgebruikers is dit echter te moeilijk.

Helemaal akkoord. Maar iedereen kent toch wel iemand die daar graag eventjes kan en wil bij helpen? De werkwijze uit je 2de puntje heb ik recent nog bij 2 vrienden/familie uitgevoerd. Ik beschreef ze recent ook in een ander topic hier.

Mijn reactie kwam er vooral omdat er mensen bestaan die POP3 nog altijd als de enige goddelijke waarheid verkopen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails blijven binnenkomen in outlook

IMAP synchroniseert. Dat wil ook zeggen dat je veel ruimte moet hebben op de server en als je ergens een mail verwijdert die ook weg is. En je veel tijd nodig hebt om te synchroniseren. Met mijn POP3 heb ik nog al mijn mails die ik wil bewaren van jaren ver indien nodig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Mails blijven binnenkomen in outlook


@igvfer schreef:

IMAP synchroniseert. Dat wil ook zeggen dat je veel ruimte moet hebben op de server en als je ergens een mail verwijdert die ook weg is. En je veel tijd nodig hebt om te synchroniseren. Met mijn POP3 heb ik nog al mijn mails die ik wil bewaren van jaren ver indien nodig.


Ik ga je niet proberen te overtuigen want ik lees uit al je bijdragen dat je een POP3 believer bent.

Toch even een paar ballonnetjes doorprikken.

  1. Ruimte op de server? Bij Telenet valt dat best mee. Met 5GB kom je al een gans eind. Ik gebruik zeer frequent mail sinds 1999 en zit aan 0,75GB. Ik kan dus nog zo'n 100 jaar voort Man Tong. En er bestaat nog altijd zoiets als mails archiveren als dat dan toch nodig mocht zijn (hier nog niet nodig gehad). Grote Bijlagen bewaar ik veelal buiten de mail zelf. In de cloud, want ik wil ze ook van overal ter wereld kunnen downloaden en bewerken als dat nodig mocht zijn.
  2. Als ik een mail verwijder is dat misschien net de bedoeling Man Tong? Die blijft trouwens nog een tijdje in de verwijderde mails map zitten als ik me al zou bedenken.
  3. Veel tijd om te synchroniseren? Op mijn PC geen seconde langer dan een POP3 account. In Webmail wordt er niet gesynchroniseerd. Op mijn tablet, Smartphone en laptop buitenshuis worden enkel de kleine mails of mail-headers van bvb de laatste maand of de recentste 100 gesynchroniseerd. Ik heb daar volledige controle over dank zij enkele eenvoudige instellingen in de apps. Dat gaat dan ook bliksemsnel. Maar ik kan wel AL mijn mails op de server bereiken indien nodig. Binnen een paar seconden.
  4. Met mijn IMAP heb ik nog al mijn mails die ik wil bewaren van jaren ver indien nodig. Oei, dat is een kopie van je laatste zin. Maar dankzij IMAP dan wel op al mijn toestellen en overal ter wereld Smiley LOL.

Sorry, maar ik zie nog geen voordelen van POP3 tegenover IMAP.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Mails blijven binnenkomen in outlook

@MarcVIM je kunt er van verschieten hoe snel dat vol geraakt bij een bedrijf... 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Mails blijven binnenkomen in outlook


@Arthur2 schreef:
@MarcVIM je kunt er van verschieten hoe snel dat vol geraakt bij een bedrijf... 🙂

Wellicht daarom dat bedrijven uitsluitend met POP3 werken Man Knipoog.

0 Likes