24754
netweters
|
152373
antwoorden
|
20696
vragen
|
Hey, ik werk op een W10 pc met office 365.
Ik bekijk altijd m'n mails in outlook en op het werk via webmail.
Sinds een week komen mijn mails via outlook twee, drie, vier tot zelfs vijf keer toe, tot enkele uren na ontvangst van de eerste? Via mijn webmail ontvang ik praktisch niets meer ?
Ik heb niets aan mijn account veranderd dus weet niet goed hoe dit komt.
Iemand advies ?
Groetjes
Patje
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gelijkaardig probleem als het mijne:
https://community.telenet.be/t5/Surfen/Wat-is-er-aan-de-hand-met-webmail/m-p/15071#U15071
Ondertussen telenet gecontacteerd via het webformulier en het antwoord gekregen dat er iets mis is met POP3.
Maar mijn POP3 staat correct ingesteld op mijn outlook. En dat werkte al jaren probleemloos.
Gisteren heb ik diverse mails 3, 4 tot 5 keer binnen gekregen.
Eerst zag ik via webmail alleen van het laatste uur. Ondertussen is het van de laatst 12 u.
Maar ik heb een sterk vermoeden dat er ergens iets misloopt bij Telenet.
Microsoft Office 365 probleem:
https://community.office365.com/en-us/f/158/t/433332
03-03-2016
We have a fix for both POP3 bugs: duplicate emails and server-side mail deletion. The fix should roll out in the next couple of days, and once it’s available, we’ll let you know.
Please allow us to take this moment to apologize to everyone who has been affected by these bugs. We do not take lightly the trust our customers place in our application, we understand the pain this bug has caused, and we know we have work to do to earn back your trust. We’re sorry. Outlook’s senior managers are aware of this bug, and our team has been working around the clock to implement and validate the fix. We explored options for pushing an update more quickly, but the options we had available to us didn’t fully resolve the bugs, so we focused instead on developing a full solution, which took more time than we would have liked. Once the fix is fully deployed, our team will be doing a full management review of what went wrong, and how we can do better.
Als iemand me er kan van overtuigen waarom POP3 voordelen heeft die IMAP niet heeft... altijd welkom.
Zolang begrijp ik nog steeds niet waarom men persé wil vasthouden aan POP3, terwijl dat de beste manier blijkt om mails kwijt te raken. Bij wie de fout ook ligt. Lees er dit misschien eens op na: klik. En de duizenden Google resultaten over het onderwerp.
@MarcVIM schreef:Als iemand me er kan van overtuigen waarom POP3 voordelen heeft die IMAP niet heeft... altijd welkom.
Zolang begrijp ik nog steeds niet waarom men persé wil vasthouden aan POP3, terwijl dat de beste manier blijkt om mails kwijt te raken. Bij wie de fout ook ligt. Lees er dit misschien eens op na: klik. En de duizenden Google resultaten over het onderwerp.
Omdat het niet zo gemakkelijk is om een pop3 account over te zetten naar imap met behoud van e-mailberichten en contacten:
Voor een standaard e-mailgebruikers is dit echter te moeilijk.
@Area57 schreef:
...Voor een standaard e-mailgebruikers is dit echter te moeilijk.
Helemaal akkoord. Maar iedereen kent toch wel iemand die daar graag eventjes kan en wil bij helpen? De werkwijze uit je 2de puntje heb ik recent nog bij 2 vrienden/familie uitgevoerd. Ik beschreef ze recent ook in een ander topic hier.
Mijn reactie kwam er vooral omdat er mensen bestaan die POP3 nog altijd als de enige goddelijke waarheid verkopen.
IMAP synchroniseert. Dat wil ook zeggen dat je veel ruimte moet hebben op de server en als je ergens een mail verwijdert die ook weg is. En je veel tijd nodig hebt om te synchroniseren. Met mijn POP3 heb ik nog al mijn mails die ik wil bewaren van jaren ver indien nodig.
@igvfer schreef:IMAP synchroniseert. Dat wil ook zeggen dat je veel ruimte moet hebben op de server en als je ergens een mail verwijdert die ook weg is. En je veel tijd nodig hebt om te synchroniseren. Met mijn POP3 heb ik nog al mijn mails die ik wil bewaren van jaren ver indien nodig.
Ik ga je niet proberen te overtuigen want ik lees uit al je bijdragen dat je een POP3 believer bent.
Toch even een paar ballonnetjes doorprikken.
Sorry, maar ik zie nog geen voordelen van POP3 tegenover IMAP.