Beantwoorden
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Nog steeds GEEN inkomende mails in Outlook 2021

Nadat op 10/10/22 geen enkele mail meer binnenkwam in Outlook 2007 , en sommigen mij zeiden dat dat door de verouderde versie (geen ondersteuning) meer zou komen, heb ik dan maar Outlook 2022 aangeschaft .

 

HELAAS pindakaas:  nu slaag ik er zelfs niet meer in om een account aan te maken... Het had dus NIKS te maken met beveiligingsinstellingen van outlook 2007, ook niet met het gebrek aan 'ondersteuning'.

 

Ik ken ALLE Help pagina's etc van Microsoft en Telenet vanbuiten na 6 dagen ONONDERBROKEN sukkelen... NIKS helpt.

 

Ik heb nu Thunderbird geïnstalleerd en die maakt WEL connectie met de mailservers van Telenet...

 

Maar doordat ik geen account meer heb kunnen aanmaken in Outlook, kan ik al mijn gegevens, bestanden, adressen niet meer importeren....

 

Enfin: het blijft sukkelen....

 

Ik ben 6 dagen ondertussen verloren met het proberen aan te passen van profielen, accounts herstellen, accounts aanmaken, poorten wijzigen , versleuteling aanpassen

 

NIKS helpt.

 

Ik zou dus willen THUNDERBIRD gebruiken, maar hoe krijg ik in hemelsnaam toch al mijn bestanden geïmporteerd zonder Outlook account te kunnen aanmaken?

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog steeds GEEN inkomende mails in Outlook 2021

Hoe had je het gedaan in je outlook 2009. Had je daarvoor een POP3 account gemaakt? Heb je trouwens je Outlook 2009 nog staan? En zie daar nog de opgeslagen gegevens.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nog steeds GEEN inkomende mails in Outlook 2021

@igvfer 

Vind dit toch zeer vreemd, zeker omdat ik al alle versies van outlook heb gehad t.e.m outlook 2019.

En toch komen er meer en meer klachten van.. begrijp dit echt niet.

@INGE10 

Als je naar outlook.com gaat, kan je bij het aanmaken van nieuwe email, je telenet adres ingeven, waardoor je daarna je kan inloggen op site van outlook.com met gewoon je email en wachtwoord. Alsook dat je bv daarna je kunt inloggen in outlook email programma, omdat je dan zogezegd soort van hotmail/outlook account hebt.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog steeds GEEN inkomende mails in Outlook 2021

Tegenwoordig hebben meer clients problemen met mailaccounts waarbij het wachtwoord niet voldoet aan volgende eisen: meer dan 8 tekens, hoofd- en kleine letters, cijfers en tekens en ook goed de juiste poorten instellen en start tls kiezen voor een Telenet mailaccount.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Nog steeds GEEN inkomende mails in Outlook 2021

In outlook 2007 had ik inderdaad een POP account. Maar op 10/10/22 kwam er plots NIKS meer binnen. Heb hier op het forum en elders ondertussen talloze mensen met krèk hetzelfde probleem gezien.

 

Installatie zoals bij Telenet voorgeschreven van Outlook 2021 , poorten , sleutels , in en uitgaande servers... allemaal correct ingesteld : NIKS hielp

 

Toen ik naar Telenet klantendienst belde omdat Outlook 2007 steeds verwees naar het feit dat ik mijn internetprovider of mailprovider moest contacteren, kreeg ik iemand te pakken die meteen riep :" Ha, ik zie het al", waarna de lijn werd afgebroken en ik diverse andere medewerkers aan de lijn kreeg die het niet zagen... en me na een paar dagen diverse medewerkers te hebben opgebeld en via FB Messenger gecontacteerd... verwezen naar dit forum..

 

Ik heb geen Outlook 2007 meer staan. Volgens de richtlijnen bij de download van de licentie 2021 , moest ik die eerst verwijderen. Wat ik ook heb gedaan..

0 Likes
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Nog steeds GEEN inkomende mails in Outlook 2021

Raar, ik hier geen probleem met (standalone) Office Outlook 2021, alles werkt normaal zelfs mijn (Google) Gmail mails komen probleemloos binnen via Outlook 2021.

Wel allemaal IMAP/SMTP

Toc misschien eens controleren of alle parameters correct zijn in de account gegevens en niet op "Microsoft Exchange Server" tenzij je dit gebruikt!?

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog steeds GEEN inkomende mails in Outlook 2021

Als je POP3 had moet je ergens nog een .PST file staan hebben op je PC. Zoek daar eens naar. En probeer dan een vande methoden die hier beschreven staan: https://emailguider.com/nl/hoe-pst-importeren-in-thunderbird-gratis-manieren/



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes