Beantwoorden
inevdb
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ongewenste mails

Dagelijks krijgen we 500 tot 1000 reclame mails.

Ik heb al van alles geprobeerd.

Eerst schreef ik me uit, maar dan hoorde ik in het nieuws dat dit helemaal niet helpt alleen maar erger word.

Dan ben ik ze gaan aanduiden als Spam.

Maar dit helpt ook helemaal niet.

De hele dag door blijf ik ongewenste mails binnen krijgen van vaak dezelfde afzenders. 

Wat kan ik hieraan doen?

Dit is ten eerste niet fijn, maar ook onoverzichtelijk.

Ik moet heel goed opletten dat ik gewenste mails niet mee wis.

0 Likes
35 reacties
Flappy
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! On a roll... Jij bent af!

Ongewenste mails

Hey inevdb

 

Je stuurt forward best even een mailtje als voorbeeld naar abuse@telenetgroup.be met de uitleg.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ongewenste mails

Een ander e-mailadres aanmaken is geen optie?

 

BTW als het dikwijls dezelfde afzenders zijn, dan kan je toch makkelijk een kill filter (regel) aanmaken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Ongewenste mails

Kun je in simpelton(LEEK) taal ,echt van stap A -B-C tot de finalle uitleggen hoe je een kill filter(regel) aanmaakt.

Men (U) onder andere gaat er van uit dat men redelijk op de hoogte is van werken met,zoals hier E-mail.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ongewenste mails

@Moaner - Gebruik je de webmail van Telenet of gebruik je een programma zoals Outlook, Thunderbird, ... ?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Ongewenste mails

Ik  heb,gebruik  windows live mail.

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Ongewenste mails

Deze "handleiding" kan je waarschijnlijk verder helpen

 

http://windowslivemailtutorial.com/block-sender-in-windows-live-mail-blocked-senders-list.php

 

P.S.

Telenet webmail - E-mail regels - nieuwe regel - regel activeren is een alternatieve (eenvoudiger?) werkwijze

bv. nieuwe regel op basis van het volgende "van" & " bevat" & "domein"  & "weggooien"

 

 

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Ongewenste mails

Ter info: een nederlandstalige Clickx video/cursus hieromtrent: 

https://www.youtube.com/watch?v=_Ygd162Jo34

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Ongewenste mails

Bedankt ,maar deze doet niets behalve naar spam verhuizen en wat nog meer problemen kan opleveren met het bouncen is dat men weet dat je hebt ontvangen.

Enigste echte oplossong is nieuw besturings systeem van windows -linux naar apple of andersom en niemand je mail adres geven.DUS GEEN COMPUTER(grapje).

We moeten er mee leren leven,maar toch geen zever (dit is een oplossing) niet persoonlijk aan U maar er is toch veel dat men hier als BETWETER post.

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Ongewenste mails

@Moaner : misschien eens kijken wat er o.a. staat ************* FYI: by default, blocked senders don't know that they were blocked, since their emails do go through. Their messages just get moved out of sight, into the Junk folder! But Windows Live Mail includes a setting that lets you bounce blocked senders emails back to them (not always a desirable approach). **************
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ongewenste mails

@Moaner- Ik gebruik zelf Mozilla Thunderbird en ben niet echt goed bekend met Windows Live Mail, maar ik heb dit gevonden:

 

https://www.seniorweb.nl/artikel/spamfilter-van-windows-live-mail

 

Heb je hier iets aan? Blijkbaar beschikt WLM over een ingebouwde spamfilter en kan je een zgn. 'white list' instellen, een lijst van veilige afzenders, zodat die niet per ongeluk als spam gemarkeerd worden. Om een regel in te stellen kan je dit eens proberen: open WLM, duw F1 (= Hulpbestand) en zoek op 'regel' en/of 'filter'.

 

'bouncen' is inderdaad een slecht idee, maar een (kill) filter/regel instellen om spam te verplaatsen naar een bepaalde map kan geen kwaad, integendeel, het geeft je opnieuw wat overzicht in je mails. En spam zal je sowieso moeten binnenhalen, hoe ga je anders nagaan of er geen 'false positives' (= mails die onterecht als spam gemarkeerd worden) tussen zitten?

 

Ik weet niet of je het meent, maar overstappen naar een ander besturingssysteem doet geen spam verdwijnen. In sommige (extreme) gevallen is het echter wél  nodig om afscheid te nemen van een e-mailadres en te vervangen door een ander. 500 tot 1.000 spammails per dag vind ik echt wel veel.

 

Tot slot: gebruikers op dit forum zijn er om andere gebruikers te helpen. Dit gebeurt op vrijwillige basis. Ik vind het niet eerlijk van jou dat je anderen als "betweter" bestempelt. Geloof me, als iemand anderen uitlacht of belachelijk maakt, dan zal zeker worden ingegrepen, want dat kan niet de bedoeling zijn. Het is soms echter moeilijk om een bepaalde situatie in te schatten, zeker als een vraagsteller bijzonder karig is met het geven van informatie.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Ongewenste mails


@Moaner schreef:

 

We moeten er mee leren leven,maar toch geen zever (dit is een oplossing) niet persoonlijk aan U maar er is toch veel dat men hier als BETWETER post.


@Moaner Niemand verplicht U om hier vragen te stellen! Iedere vrijwilliger antwoord  hier naar zijn beste kunnen en weten. Het forum wordt gemonitord door Telenet administrators maar de inhoud wordt volledig geleverd door vrijwilligers.

 

Als de antwoorden niet simpel of duidelijk genoeg zijn, mag je zeker meer uitleg vragen, maar mensen uitmaken voor betweter helpt je daarbij niet vooruit. Het helpt natuurlijk ook altijd als de vragen duidelijk en eenduidig gesteld zijn...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Ongewenste mails

Ik heb toch niemand persoonlijk genoemd ?,maar als je eerlijk bent er wordt hier toch wat gezeverd betreffende de antwoorden-mogelijke oplossingen-meer uitleg vragen en dan een antwoord geven dat Bill Gates geen raad mee weet.

Dat deze een vrijwilligers site is doet niets ter zake en ik dacht dat mijn vraag niet simpler of duidelijk kon.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Ongewenste mails

Meestal helpt het om juist meer informatie te geven als je een 'simpele' vraag stelt. Welke tool gebruik je, welk besturingssysteem, wat wil je bereiken, wat is het probleem, enz.

 

Om jouw specifiek probleem op te lossen is het probleem niet het antwoord maar volgens mij het mail programma dat je gebruikt. Windows Mail is een programma dat niet veel meer kan dan mails versturen en ontvangen en voor de rest weinig extra features heeft. 

Als je extra mogelijkheden wil zoals het inbouwen van rules, kan je beter overstappen naar meer geavanceerde mail programma's , bvb Thunderbird of Outlook.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BorkBork
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ongewenste mails

Dagelijks tot 1000 spam mails ?  Geef dat email-account gewoon op. Ik neem aan dat je Telenet's spam filter al hebt aangevinkt ?

Als er dan toch nog zoveel doorkomen probeer iets als http://www.spamfighter.com/

Maar zelfs dan, je moet flink wat Nigeriaanse nonkels hebben om zoveel spam binnen te krijgen. Maybe ietwat voorzichter het net opgaan.

0 Likes