Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Onmogelijk nieuwe mailbox aan te maken

Wat me zondag nog lukte bij de account van een nicht (nieuwe mailbox/gebruiker aanmaken en alias verplaatsen van de ene mailbox naar de andere) lijkt nu van geen kanten te lukken met de account van mijn zus.

 

Via Mijn Telenet > Internet > Telenet-mailboxen heb ik het gedaan gekregen om een nieuwe gebruiker aan te maken, maar een nieuwe mailbox lukt niet.

 

Mijn Telenet > Internet > Telenet-mailboxen > Mailbox beheren > Kies je mailbox: nieuwe mailbox aanmaken > Kies een gebruiker (enkel de nieuwe gebruiker is hier zichtbaar; niet de hoofdaccount) > (ik maak 2 aliassen aan) Bevestig aanpassingen

 

En dan kom ik op dit scherm terecht:

 

mailbox.png

 

 

Deze toont enkel de hoofdgebruiker. De nieuwe mailbox is spoorloos... Ook nergens een knop om op te klikken.

 

(Ik heb nog niet geprobeerd met mijn eigen account wegens vandaag al een ganse dag achter een PC gezeten...)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
2 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Onmogelijk nieuwe mailbox aan te maken

Kan je niet aanloggen met de nieuwe gebruiker? Wat zie je dan als mailbox?

 

Het nieuwe beheerscherm is veel meer individueel gericht en als admin kan ik er ook moeilijk mijn weg in vinden 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Onmogelijk nieuwe mailbox aan te maken

Bedankt voor de tip @BertXL , maar dit blijkt niet te lukken. Ik krijg een vermelding ivm WIGO en dat ik een Telenet-login moet gebruiken. Ik ga daar niet in gaan knoeien, want voor je het weet stel ik de instellingen van WIGO in de war.

 

"Oplossing" : Ik heb een extra mailbox aangemaakt op mijn eigen account; we kunnen tegenwoordig toch 10 mailboxen aanmaken en ik kan de alias in de toekomst altijd verhuizen als het moet.

 

Een extra mailbox (met nieuwe aliassen) aanmaken is overigens heel omslachtig:

 

Mijn Telenet > Internet > Telenet-mailboxen > Kies je mailbox - nieuwe mailbox aanmaken > In feite maak je hier dan een nieuwe gebruiker aan en daarna moet je dit proces opnieuw doen en dan kan je de nieuwe gebruiker/mailbox selecteren om dan aliassen aan te maken.

 

Zelfs op de pagina van de Klantenservice moet je 2 pagina's bezoeken voor deze procedure:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/extra-telenet-mailbox-maken-op-telenet-internetabonnement/

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/extra-telenet-e-mailadres-maken-en-gebruiken/

 

Ik meen dat mailbox en aliassen aanmaken "vroeger" in één keer gebeurde.

 

Edit: Nog eens geprobeerd en nu lukt het wél om een gebruiker/mailbox aan te maken. Ik heb er eentje gemaakt met 2 aliasen.

 

Edit 2: Te vroeg geroepen: nu wil ik 2 aliassen bijmaken en dan kom ik terug in de situatie van de OP terecht. Ik kan een mailbox kiezen, maar geen knop om te bevestigen.

 

Misschien kan @Suzy dit eens nakijken als ze terug is, want dit is toch vrij irritant..

 

Edit 3: Voor het aanmaken van een nieuwe alias in deze nieuwe mailbox heb ik maar liefst 5 keer of meer moeten proberen voordat het lukte. Als dit vooruitgang is, laat mij dan maar in het verleden leven... >-)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.