Beantwoorden
nightwing
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Handje vol! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

Opmaak geforwarde mail via Telenet Webmail (smartphone)

Hallo,

mails lezen op m'n smartphone (Nokia 6.1 - android 10) doe ik al jaren via de website webmail.telenet.be in de Google Chrome browser.
(call me old school maar ik probeer het aantal apps op m'n gsm te beperken...)

De gemiddelde mail, persoonlijk of van bvb nieuwsbrieven, bevat doorgaans een opmaak in html.
Wanneer je een dergelijke mail wil forwarden, blijft er echter enkel een plain text letterbrij over...

Ik zie dat je onderaan het scherm van de mailbox de view kan aanpassen van "standaard" (Iphone/Windows) over "thin" (gprs/edge) tot "volledig".
In beide 1ste 2 views treedt dit probleem op.
Wanneer je "volledig" kiest, wordt de mailbox in nieuw tabblad geopend met het uitzicht van de full pc client, wat hoopvol leek. Alleen is het daarin onmogelijk om met het touchscreen van de smartphone nog maar gewoon een mail te openen...

Dus, hoe kan ik vanop de smartphone binnen Webmail via de website een mail forwarden zodanig dat alle opmaak aanwezig blijft?

Bedankt alvast,

Stefaan

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opmaak geforwarde mail via Telenet Webmail (smartphone)

Als je geen apps wil installeren moet je hiervan de voor- en nadelen voor lief nemen.

Wat is het belangrijkst voor u? Een mail-app gebruiken (doorgaans staat er op een Android toestel reeds één op) en daar correct kunnen doorsturen of uw huidig probleem behouden?

0 Likes
nightwing
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Handje vol! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

Opmaak geforwarde mail via Telenet Webmail (smartphone)

Ik zal de vraag anders stellen.

Tegenwoordig bestaan websites waaronder webmail.telenet.be in 2 versies : een voor pc en een voor mobile.
Hoe kan ik in de mobile versie een mailbericht doorsturen in html-opmaak?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opmaak geforwarde mail via Telenet Webmail (smartphone)

Ik weet niet of het kan. Daarom mijn suggestie om een mailapp te gebruiken.

Ik ben toch eens gaan kijken om mijn smartphone. Is het waar dat je een mail niet kan openen? Inderdaad zo lijkt het toch op het eerste zicht (en bij de eerste klik op een mail). Maar niets is wat het lijkt.

Voor het gemak houd ik mijn smartphone in landschapmode (breed beeld, kleine hoogte). In de Telenet webmail pagina kies ik onderaan Volledig. Ik sta in de inbox. Ik tik op een mail die ik wil zien en de lijn van die mail markeert in geel/oranje (ongeveer dezelfde kleur als de Posten hieronder in de Netweters).  op de bovenste lijn zie ik rechts Acties. Ik tik dat aan en een nieuw menu opent zich. Ik schuif in dat menu naar boven en zie als voorlaatste lijn In een apart venster openen. Ik tik hierop en kan deze mail goed lezen op het kleine scherm.

Om een nieuwe mail te maken, tik ik links op Nieuwe e-mail. Ik vul Aan in, druk op het klavier dat mijn mail grotendeels verstopt op de toets Volg (van volgende). Ik vul dan het onderwerp in en daarna de tekst. Als de mail klaar is links boven tikken op Verzenden. Ik meen dat alle functies werken

Veel succes bij het reproduceren van deze methode.

 

nightwing
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Handje vol! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

Opmaak geforwarde mail via Telenet Webmail (smartphone)

"Acties - In een apart venster openen" had ik nog niet geprobeerd.

En in die lay-out lijkt het inderdaad te lukken om een bericht mét behoud van html-opmaak te forwarden.

Bedankt voor de hulp 🙂