De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Outlook 2016 sync IMAP folder issue

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! Netjes! Alles op zijn plek! Hallo! Welkom!

Hi allen!

 

Sinds kort heb ik een probleem om mijn IMAP folder te synchronizeren.

Ik ben net overgeschakeld van outlook 2013 naar O365 (met outlook2016).

 

Ik heb alle instructies gevolgd op de website van Telenet om mijn mail adres te koppelen in Outlook2016.

Maar ook daar liep het niet vlekkeloos, steeds wanneer ik outlook open doe krijg ik vaak 'can't connect to server' issues.

Na enige tijd (en flink wat geduld) zijn er toch al enkele mail beginnen syncen in mijn inbox.

 

Maar nu wil ik de rest van mijn folders ook zien in outlook.

En daar loopt outlook geregeld op vast. Als ik kies voor 'IMAP folder syncen' en in het overzicht 'Query' uitvoer, hangt outlook vast.

Als ik dan na enkele keren op 'Query' klik, krijg ik meestal nog x aantal keer de foutmelding dat hij niet kan verbinden met de server, krijg ik een overzicht van alle folders (zoals ze ook staan in mail.telenet.be).

 

Als ik daar dan subscribe op enkele folders, loopt outlook weer vast...

Is er iemand die iets weet hoe ik dit kan verhelpen?

 

Ik heb ook een ipad waar alle mails gewoon netjes binnenstromen, dus het is niet dat ik mails niet kan lezen.

Maar het begint enerverend te worden dat ik dit niet gewoon op mijn vaste pc kan doen. (aangezien lange mails typen niet zo wenselijk is op een ipad)

 

Met vriendelijke groeten,

 

Maarten

0
Beantwoorden
5 reacties
Professional Allesweter
Berichten: 2548
De vernieuwde WIGO? Waar zijn die handjes? Applaus voor jezelf! Laat de zon in je hart!

@verhema

 

Mogelijk helpt het om Outlook opnieuw in te stellen.

 

Sluit alle Office applicaties af!

 

Ga naar het configuratiescherm (op Windows 10, klik met het rechtermuisknop op de start-knop en klik op 'configuratiescherm')

 

Als het configuratiescherm op categorieën staat, verander het naar pictogrammen. Zoek in het configuratiescherm naar  Mail en open het.

 

Kies Profielen weergeven

Selecteer je profiel en klik op verwijderen.

 

Ga naar programma's en onderdelen (op Windows 10 is dit apps en onderdelen)

 

Zoek in de lijst en selecteer Office 365

Klik op Wijzigen

 

Kies in het scherm dat opent online herstellen

Dit kan even duren en je moet mogelijk je computer opnieuw opstarten.

 

Als dat klaar is, open word of een andere Office programma en klik aan de rechterkant onder account op updates zoeken. 

 

Stel je email account opnieuw in.

 

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! Netjes! Alles op zijn plek! Hallo! Welkom!

Hi Principis,

 

Bedankt voor je antwoord!

Onderstaande procedure heb ik echter ook al getest...

 

Nu heb ik gisteren wel mijn mail adres geconfigureerd op mijn werk laptop, verbonden op het bedrijfsnetwerk.

 

Alle IMAP folders en mails kwamen per direct binnen.  

 

Zou het eventueel aan de telenet router kunnen liggen? Of aan het telenet netwerk? Dat er ergens iets geblokeerd wordt voor mij ?

0
Beantwoorden
Professional Allesweter
Berichten: 2548
De vernieuwde WIGO? Waar zijn die handjes? Applaus voor jezelf! Laat de zon in je hart!

@verhema

 

Is dat een andere laptop of nog steeds dezelfde?

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! Netjes! Alles op zijn plek! Hallo! Welkom!

@Principis

 

Dit is een andere laptop. Het probleem bestaat op mijn vaste PC thuis.

0
Beantwoorden
Professional Allesweter
Berichten: 2548
De vernieuwde WIGO? Waar zijn die handjes? Applaus voor jezelf! Laat de zon in je hart!

Dus je hebt echt je profiel volledig verwijdert, niet je emailaccount maar echt je Outlook profiel? Via het configuratiescherm?

En ook die herstel geprobeerd?

 

Vreemd... Doet je computer nog andere vreemde dingen?

 

Edit: Dat zou niet aan je Telenet netwerk mogen liggen.

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden