24748
netweters
|
152287
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hi allen!
Sinds kort heb ik een probleem om mijn IMAP folder te synchronizeren.
Ik ben net overgeschakeld van outlook 2013 naar O365 (met outlook2016).
Ik heb alle instructies gevolgd op de website van Telenet om mijn mail adres te koppelen in Outlook2016.
Maar ook daar liep het niet vlekkeloos, steeds wanneer ik outlook open doe krijg ik vaak 'can't connect to server' issues.
Na enige tijd (en flink wat geduld) zijn er toch al enkele mail beginnen syncen in mijn inbox.
Maar nu wil ik de rest van mijn folders ook zien in outlook.
En daar loopt outlook geregeld op vast. Als ik kies voor 'IMAP folder syncen' en in het overzicht 'Query' uitvoer, hangt outlook vast.
Als ik dan na enkele keren op 'Query' klik, krijg ik meestal nog x aantal keer de foutmelding dat hij niet kan verbinden met de server, krijg ik een overzicht van alle folders (zoals ze ook staan in mail.telenet.be).
Als ik daar dan subscribe op enkele folders, loopt outlook weer vast...
Is er iemand die iets weet hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb ook een ipad waar alle mails gewoon netjes binnenstromen, dus het is niet dat ik mails niet kan lezen.
Maar het begint enerverend te worden dat ik dit niet gewoon op mijn vaste pc kan doen. (aangezien lange mails typen niet zo wenselijk is op een ipad)
Met vriendelijke groeten,
Maarten
Mogelijk helpt het om Outlook opnieuw in te stellen.
Sluit alle Office applicaties af!
Ga naar het configuratiescherm (op Windows 10, klik met het rechtermuisknop op de start-knop en klik op 'configuratiescherm')
Als het configuratiescherm op categorieën staat, verander het naar pictogrammen. Zoek in het configuratiescherm naar Mail en open het.
Kies Profielen weergeven
Selecteer je profiel en klik op verwijderen.
Ga naar programma's en onderdelen (op Windows 10 is dit apps en onderdelen)
Zoek in de lijst en selecteer Office 365
Klik op Wijzigen
Kies in het scherm dat opent online herstellen
Dit kan even duren en je moet mogelijk je computer opnieuw opstarten.
Als dat klaar is, open word of een andere Office programma en klik aan de rechterkant onder account op updates zoeken.
Stel je email account opnieuw in.
Hi Principis,
Bedankt voor je antwoord!
Onderstaande procedure heb ik echter ook al getest...
Nu heb ik gisteren wel mijn mail adres geconfigureerd op mijn werk laptop, verbonden op het bedrijfsnetwerk.
Alle IMAP folders en mails kwamen per direct binnen.
Zou het eventueel aan de telenet router kunnen liggen? Of aan het telenet netwerk? Dat er ergens iets geblokeerd wordt voor mij ?
Dus je hebt echt je profiel volledig verwijdert, niet je emailaccount maar echt je Outlook profiel? Via het configuratiescherm?
En ook die herstel geprobeerd?
Vreemd... Doet je computer nog andere vreemde dingen?
Edit: Dat zou niet aan je Telenet netwerk mogen liggen.