Beantwoorden
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Phishingmails verzonden vanuit mijn e-mailadres

Hoi

Sinds kort krijg ik bijna alle dagen een "zogezegde" mail terug, verzonden met mijn email adres naar iemand die niet bereikbaar is.

Die mails zijn niet door mij verzonden, maar blijkbaar worden mails verzonden uitgaande van mijn email adres.

ALs ik kijk naar de inhoud van die zogezegde mail verzonden door mij is het bijna altijd fake mails en ongeveer een poging tot phising.

Hoe kan men mails verzenden uitgaande van mijn mail adres? Is mijn email adres nu gekraakt of wat? Ik vind die zeer vervelend want ik heb daar niets mee te maken.

Hoe kan ik daar iets aan doen om daar een einde aan te stellen?

Wie weet raad?

Groeten

Erik Reynaert

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: verzenden mail door anderen met mijn mail adres

0 Likes
1 reactie
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Phishingmails verzonden vanuit mijn e-mailadres

@Foxster 

Het is geen grote kunst om een ander terugkeer adres in een mail te foefelen. Je kan daar niets aan doen en je kan dat evenmin beletten.

Ook in de gewone wereld kan iemand een brief sturen naar een onbekend adres en jouw adres vermelden als afzender. Ook daar kan je niets aan doen.