Beantwoorden
RigoClaessens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Primair account verschilt van mailbox instelling

Wanneer ik naar "webmail instellingen" ga en dan via tabblad "algemeen" naar "Beheer je mailbox" heb ik daar mijn standaard e-mail adres staan en daaraan 4 aliassen gekoppeld. Dit is nog steeds correct zoals ik bij aanvang (allereerste aanmelding bij telenet) gerealiseerd heb.

Wanneer ik nu naar "webmail instellingen" ga en dan naar "accounts" zie ik daar iets anders staan.

Hier is plotseling mijn standaard e-mail adres een alias geworden, en is een van mijn aliassen mijn primair account geworden. Dit primair account is blijkbaar niet te wijzigen.

Is het mogelijk om dit primair account terug te wijzigen in mijn standaard e-mail adres zodanig dat de instellingen van mijn mailbox overeen komen met de instellingen van mijn (primair) account.

6 reacties
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Primair account verschilt van mailbox instelling

Dat probleem heb ik ook en na een paar jaar nog steeds niet opgelost.

Aanpassen lukt mij niet. Ik maak daar echter geen probleem meer van aangezien alles naar behoren werkt en de factuur naar het juiste primaire adres verzonden word.

Ben wel eens benieuwd of iemand dat gaat kunnen oplossen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Primair account verschilt van mailbox instelling

@Pa @RigoClaessens als je belt naar telenet kunnen ze dit normaal gezien aanpassen, 

zou eens bellen en navragen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RigoClaessens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Primair account verschilt van mailbox instelling

Ik heb reeds gebeld met de helpdesk van telenet.

De voorlopig enige oplossing die ze me konden aanbieden was om mijn mailboxen volledig te verwijderen en dan opnieuw aanmaken, maar dat vind ik nogal tricky.

Als dat dan niet lukt (bijvoorbeeld door dat ik mijn zelfde email adres niet meer opnieuw kan aanmaken omdat hij reeds bestaat ... enzo....) ben ik misschien ook mijn hoofd e-mail adres kwijt en dat wil ik niet.

Voorlopig blijkbaar dus geen 'simpele' swap mogelijk van een primair account naar een van mijn aliassen. (wat volgens mij technisch toch niet zo moeilijk is maar ik werk natuurlijk niet bij Telenet).

Voor de rest waren de helpdesk mij zeer ter wille en gingen ze het ook verder uitzoeken, waarvoor dank aan Telenet helpdesk. (Maar ik heb tot nu toe nog geen verdere uitsluitsel gekregen)

0 Likes
RigoClaessens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Primair account verschilt van mailbox instelling

Zoals ik kan opmaken uit uw antwoord heb je dus inderdaad perfect hetzelfde probleem.

Ik weet ook niet hoe die 'swap' gebeurd is, want in het allereerste begin was er maar een enkel e-mail adres, en de aliassen heb ik pas nadien gemaakt.

Het rare is inderdaad, dat dit alles goed staat bij 'mailbox instellingen' maar dat het niet goed staat bij 'account instellingen'.

Verder maak ik er ook geen echt probleem van want inderdaad, alles werkt. Alleen dat ik nu mijn primair email account (wat vroeger een van mijn aliassen was) niet meer kan wijzigen van naam en ik had liever de naam van mijn hoofd - email adres daar gezien waar inderdaad ook mijn facturen op aankomen.


Verder alle dank en Groetjes.

Rigo.

0 Likes
Pokemieke
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Primair account verschilt van mailbox instelling

Hoi

 

Ik heb hetzelfde probleem en ben daar ook niet zo happy mee. Rare is dat het in het begin (de eerste 10 jaar ;)) wel in orde was en dat nu blijkbaar Telenet Webmail zelf ergens een swap heeft veroorzaakt.

0 Likes
RigoClaessens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Primair account verschilt van mailbox instelling

Hoi, inderdaad, het was ook de eerste 10 jaar geen probleem en nu ben ik er toevallig op uit gekomen dat de swap gebeurd is.

Naar mijn inzien is deze swap gekomen nadat in 'Mijn Telenet' de optie ingebouwd werd om meerdere gezinsleden aan te melden.

Ik hoop toch dat iemand ten minste kan verklaren 'waarom' deze swap gebeurd is.

Het is bizar dat zelfs de hoofdbeheerder Telenet dit niet kan wijzigen. (al dan niet met toestemming van de gebuiker...)

Indien ikzelf meer info heb, post ik het hier.

Dank voor al de reacties.