24761
netweters
|
152515
antwoorden
|
20714
vragen
|
Hallo,
kan sinds deze middag geen mails meer versturen op zowel mijn iPhone 6 (iOS 8.3) als mijn Mac (OS X 10.10.4).
Op mijn iPhone geeft hij telkens de melding: "E-MAIL VERSTUREN MISLUKT - De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'smtp.telenet.be' is onjuist".
Ook op mijn Mac gelijkaardige melding ("BERICHT KAN NIET WORDEN VERSTUURD VIA DE SERVER TELENET - De telenet.be SMTP-verbinding met de server ‚smtp.telenet.be’ is mislukt. Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op ‚Probeer later’ om het bericht in de postbus ‚Uitgaand’ te bewaren tot het kan worden verstuurd.")
Instellingen voor zowel iPhone als Mac zijn de volgende:
Hostnaam: smtp.telenet.be
Gebruikersnaam: xxxxxx@telenet.be
Wachtwoord: xxxxxx
Gebruik SSL: Aan
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Serverpoort: 587
Met deze instellingen heeft het steeds gewerkt tot deze middag dus.
Mails ontvangen is geen probleem alsook mails versturen met Telenet Webmail.
Heb mijn account al verwijderd en opnieuw ingesteld, helaas zonder effect. Wachtwoord wijzigen helpt ook niet.
Heb deze middag via twitter reeds hulp gevraagd aan medewerker van Telenet maar deze kon mij ook niet verder helpen. Zij verwees mij door naar dit forum.
Hopelijk vind ik hier een oplossing. Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter schreef:Gisteren contact gehad met telenet medewerker. Hij wist mij te zeggen dat een pop account (met poort 25 en onbeveiligd) ook met buitenlandse servers werkt zonder dat hierdoor gevoelige informatie wordt vrijgegeven.
Ik wil hier toch nog even benadrukken dat dit NIET correct is. POP3 en SMTP zijn onveilig, als je gebruikt encryptie (dus op poort 25). Kijk hier maar eens onder paragraaf Veiligheid: https://nl.wikipedia.org/wiki/Post_Office_Protocol.
Ik vind het spijtig dat men bij Telenet mensen zo met een kluitje in het riet stuurt en dat sommige mensen zo luchtig met hun username/paswoord omgaan en het ongeëncrypteerd over het internet willen sturen.
Ik heb spijtiggenoeg ook niet direct een oplossing voor de genoemde problemen behalve te zeggen dat de juiste instellingen bij mij wel werken...
Hallo
Ik kan sedert een 2 tal maanden ook geen emails versturen via outlook. Ik heb mijn account gedelete en probeer opnieuw toe te voegen.
Tijdens configuratie moet ik gebruikersnaam en wachtwoord meegeven. Maar wat ik ook ingeef blijf dit hangen wanneer ik de gegevens voor - smtp.telenet.be ingeef.
Telenet gebeld en ticket geopend maar zij schuiven alles van zich af. Webmail werkt en dus voor de rest trekken ze zich niks aan.
Het probleem ligt bij outlook.
Graag een werkende oplossing?
@Rolbol01- Als er een ticket geopend is, dan wil dat zeggen dat TN ermee bezig is. Het is dus niet fair van jou om zomaar te stellen dat ze er zich niets van aantrekken.
Hallo
Ticket werd geopend meer dan een maand geleden. Vrij vlug bericht gekregen dat ze het aan het bekijken waren. Sindsdien niks maar ook niks gehoord!
dit zijn de feiten.
De oplossing voor dit smtp probleem, is gewoon het wachtwoord van je mail veranderen. Blijkt dat vele oude klanten nog een simpel wachtwoord hebben, dat plots niet meer aan de veiligheidseisen voldoet. Zonder enig bericht van Telenet, heb je dus een wachtwoord reset nodig.
Inderdaad nieuw paswoord aangemaakt en werkt terug naar behoren.
Ge moet het maar weten.
Toch bizar dat de helpdesk van telenet hier niks geen hulp kon bieden.
Bedankt voor de reacties.
Ik heb sinds vandaag identieke problemen met het Telenet account op m'n iPhone, uitgaande mail werkt niet. Zo af en toe zit ik met dit probleem. Op de iPhone zegt hij plots dat email of wachtwoord niet geaccepteerd worden, goed wetende dat die juist zijn.
Het werkte niet op m'n iPhone en iPad.
Alle andere mail accounts doen het wel.
En dan is het weer zoeken en zwoegen om het werkende te krijgen.
Het stond ingesteld zoals hierboven omschreven :
Hostnaam: smtp.telenet.be
Gebruikersnaam: xxxxxx@telenet.be
Wachtwoord: xxxxxx
Gebruik SSL: Aan
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Serverpoort: 587
En dit heeft ooit gewerkt.
Uiteindelijk heb ik naam , wachtwoord moeten verwijderen.
SSL uit
geen identiteitscontrole.
Serverpoort 25.
Waarom gaat dat altijd verkeerd?
Door alleen het wachtwoord te veranderen was het ook niet opgelost?
Je weet dit misschien al, maar door SSL uit te schakelen en poort 25 te gebruiken ga je alleen mails kunnen versturen als je verbonden bent met een Telenet-netwerk.
Inderdaad! Na een halve dag allerlei instellingen proberen aan te passen en een bezoek aan een sts helpcenter waar men mij na een uur proberen ook niet meer kon vertellen dan misschien eens in een apple store te gaan vragen was de eenvoudige oplossing voor dit probleem het veranderen van mijn wachtwoord.
Mijn vorig wachtwoord had maar 7 karakters en na een nieuw gekozen te hebben met 8 karakters of meer werkte alles direct terug naar behoren!
Hallo, sinds 3 weken heb ik ook probleem met email verzenden van mijn iphone. Van telenet webmail gaat het nog, maar vanaf mijn iphone niet. Al paar keren telenet klantendienst gebeld - geen oplossing! Al naar telenet punt geweest als antwoord heb ik gehoord : " geen flauw idee wat er aan de hand is, ik kan U niet helpen"
gisteren nog mijn telenet webmail op ipad en samsung van mijn man geinstaleerd - nog altijd geen ene mail verzonden, het gaat gewoon niet! Ik ben zelfstandig en moet conStant mails verzenden. Dat is gewoon belachelijk! Ik heb al alles geprobeerd: wachtwoord verandert, mail opnieuw geinstaleerd, ssl kan ik niet uitvinken- gaat gewoon niet. En Telenet intereseert het niet gewoon! Als het via laptop werkt is ok ( imac etc. ) maar het ligt aan telenet zelf 😡😡😡
Vergelijk eens de instellingen op je Imac, waar het wel werkt zoals u zegt, en de instellingen op uw IPhone.
Wat soms ook helpt is uw wachtwoord veranderen naar iets met minstens 8 tekens. Soms zitten klanten nog op een oud wachtwoord van 6 tekens wat vroeger voldoende was voor Telenet.
Tekens moeten bestaan uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en eventueel leestekens. Een spatie tussenin is ook een leesteken.
En dit zijn de instellingen die werken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
Paswoord upgraden is idd de oplossing. Had hetzelfde probleem met mijn thuisaccount. Omzeilde dit door via mailadres werk dingen te mailen. Is nu ook opgelost. Dus gewoon bij 'mijn telenet' inloggen en je paswoord vervangen door een 'moeilijkere' versie. 🙂
@igvfer@ schreef:Vergelijk eens de instellingen op je Imac, waar het wel werkt zoals u zegt, en de instellingen op uw IPhone.
Wat soms ook helpt is uw wachtwoord veranderen naar iets met minstens 8 tekens. Soms zitten klanten nog op een oud wachtwoord van 6 tekens wat vroeger voldoende was voor Telenet.
Tekens moeten bestaan uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en eventueel leestekens. Een spatie tussenin is ook een leesteken.
En dit zijn de instellingen die werken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
@igvfer@ schreef:Vergelijk eens de instellingen op je Imac, waar het wel werkt zoals u zegt, en de instellingen op uw IPhone.
Wat soms ook helpt is uw wachtwoord veranderen naar iets met minstens 8 tekens. Soms zitten klanten nog op een oud wachtwoord van 6 tekens wat vroeger voldoende was voor Telenet.
Tekens moeten bestaan uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en eventueel leestekens. Een spatie tussenin is ook een leesteken.
En dit zijn de instellingen die werken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
@igvfer@ schreef:Vergelijk eens de instellingen op je Imac, waar het wel werkt zoals u zegt, en de instellingen op uw IPhone.
Wat soms ook helpt is uw wachtwoord veranderen naar iets met minstens 8 tekens. Soms zitten klanten nog op een oud wachtwoord van 6 tekens wat vroeger voldoende was voor Telenet.
Tekens moeten bestaan uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en eventueel leestekens. Een spatie tussenin is ook een leesteken.
En dit zijn de instellingen die werken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
Hier ook hetzelfde probleem.
Inderdaad.... wachtwoord vervangen door een moeilijkere versie biedt de oplossing op dit probleem.
Op de iPad heb ik ook bij de SMTP-instellingen de SSL moeten aanzetten, want anders kon ik daarmee nog geen mails versturen.