24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Hallo,
kan sinds deze middag geen mails meer versturen op zowel mijn iPhone 6 (iOS 8.3) als mijn Mac (OS X 10.10.4).
Op mijn iPhone geeft hij telkens de melding: "E-MAIL VERSTUREN MISLUKT - De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'smtp.telenet.be' is onjuist".
Ook op mijn Mac gelijkaardige melding ("BERICHT KAN NIET WORDEN VERSTUURD VIA DE SERVER TELENET - De telenet.be SMTP-verbinding met de server ‚smtp.telenet.be’ is mislukt. Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op ‚Probeer later’ om het bericht in de postbus ‚Uitgaand’ te bewaren tot het kan worden verstuurd.")
Instellingen voor zowel iPhone als Mac zijn de volgende:
Hostnaam: smtp.telenet.be
Gebruikersnaam: xxxxxx@telenet.be
Wachtwoord: xxxxxx
Gebruik SSL: Aan
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Serverpoort: 587
Met deze instellingen heeft het steeds gewerkt tot deze middag dus.
Mails ontvangen is geen probleem alsook mails versturen met Telenet Webmail.
Heb mijn account al verwijderd en opnieuw ingesteld, helaas zonder effect. Wachtwoord wijzigen helpt ook niet.
Heb deze middag via twitter reeds hulp gevraagd aan medewerker van Telenet maar deze kon mij ook niet verder helpen. Zij verwees mij door naar dit forum.
Hopelijk vind ik hier een oplossing. Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Instellingen lijken juist. Probeer eens uw toestel volledig af te zetten (scherm uitzetten is niet voldoende 😉 ) En vervolgens opnieuw op te starten. De truuk uit de goeie oude microsoft tijd maar is soms nog nodig.
Een troost. je bent niet alleen met dit probleem. Ik zie dit dagelijks op zowel Samsung. Ipad, Iphone, huawei en nog het meest op die medion toestanden.
Hier net hetzelfde probleem. Alle instellingen juist, computer terug opgestart, kan niet verzenden via laptop noch via computer.
Had wel vorig weekend last van een spammer, en nu werkt het verzenden niet meer...
Het lijkt bij mij net hetzelfde te zijn, telenet herkent en onthoudt het wachtwoord niet, nochtans werkte het tot vorige week perfect...
Na spam lijkt dit nu weldegelijk een probleem te zijn.
Hallo,
Ik heb net hetzelfde probleem op mijn iphone 6 met dezelfde foutmeldingen. Ook ik had vorige week last van spam!! Op mijn computer lukt alles wel nog, dit is een windowscomputer. Ik heb ondertussen mijn paswoord laten resetten maar de iphone herkent het paswoord gewoon niet meer.
Groeten
Kristel
Ik had sinds enkele weken hetzelfde probleem in Windows Mail (windows 8.1).
Plots kon ik geen emails meer versturen en kreeg ik bij verzenden steeds de foutboodschap:
ENGELS: "There's a problem sending messages from '<mijnemail>@telenet.be' right now. Check with your provider for more info. "
NEDERLANDS: "Er is momenteel een probleem met het verzenden van berichten. Neem contact op met je provider voor meer informatie."
Ik heb twee dingen veranderd bij de accountinstellingen om het weer werkende te krijgen.
- email-gebruikersnaam 't8*****' veranderd naar <mijnemail>@telenet.be
- checkbox "Voor deze server is SSL vereist" aangevinkt
Blijkbaar moet er voor uitgaande mail het vakje "Voor deze server is SSL vereist" aangevinkt zijn, terwijl in de uitleg op telenet net staat dat je dat NIET moet aanvinken:
Er staat in die uitleg op die pagina bij uitgaande emailinstellingen:
Vreemdgenoeg kan ik het probleem ook niet meer reproduceren als ik de checkbox "Voor deze server is SSL vereist" weer uitvink of mijn gebruikersnaam terug verander naar 't8*****'
Ik had ook hetzelfde probleem en heb dit zo opgelost.
ga naar SMTP : smtp.telenet.be
smtp.telenet.be : Aan
Daar de gebruikersnaam en wachtwoord wegdoen en opnieuw ingeven.
Daarna is er verificatie en alles werkt opnieuw.
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
Hoi,
In dit artikel vind je het antwoord op jouw vraag, je e-mail instellingen van je mail programma staan verkeerd ingesteld, lees even deze artikels door en stem ze af naar deze waarden, goed opslaan in je mail programma en voor je het weet, kan je terug e-mails versturen en ontvangen.
Hopelijk ben je snel weer aan het e-mailen. Dit is zowieso de oplossing, als het daarna niet meer gaat moet je langs een pc winkel, en zit er iets mis qau software in je mail programma.
Gelieve even kudo te geven ;o als dit de oplossing is.
Groetjes,
Mediawatcher
Als het antwoord van @mediawatcher de oplossing was, mag je het gewoon als oplossing aanduiden. 😉
Maar kudos geven als je blij bent met een antwoord mag altijd natuurlijk!
Ik heb alle voorgaande tips al geprobeerd, maar die van Dimi77 alleen werkte. Dankjewel!!
Hallo,
Heb sinds midden augustus hetzelfde probleem gehad. Op mijn iPhone geeft hij telkens de melding: "E-MAIL VERSTUREN MISLUKT - De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'smtp.telenet.be' is onjuist".
Na wat zoeken heb ik het kunnen oplossen.
Je moet enkel je gebruikersnaam en paswoord deleten bij de smtp server instellingen en SSL uitschakelen. Daarna kan je terug mails versturen.
Hopelijk werkt deze oplossingen voor nog meerdere mensen.
Bedankt Dimi77! Jouw oplossing werkt!!!