Beantwoorden
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Probleem winmail.dat smartphone

Ik verzend een email via microsoft outlook waarbij een word document is toegevoegd naar mezelf, mijn vrouw, mijn zoon.

Het word document openen op de smartphone van mijn vrouw en zoon : geen probleem.

Het word document openen op mijn smartphone : ik krijg het bestand binnen als winmail.dat wat niet kan geopend worden.

De instellingen die vermeld worden op bvb deze site : 

https://slimmesoftware.online/tips/winmail-dat-bijlage-voorkomen/

verhelpen niks aan het probleem...

Hoe kan het dat ik dit niet lukt op mijn smartphone en wel op die andere smartphones ?

0 Likes
18 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem winmail.dat smartphone

@Framboos 

Het is altijd best om na zulke aanpassingen het toestel volledig uit te zetten en daarna terug op te starten.

0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Probleem winmail.dat smartphone

Tja...

Alles gedaan, ook herstarten en zo, maar ... geen oplossing....

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem winmail.dat smartphone

@Framboos  Micosoft geeft twee oplossingen, een globale en één per conactpersoon. Als ik het goed begrepen heb, dan gaat het goed naar twee contactpersonen en niet goed naar één. Wat is het verschil tussen die twee en uzelf. Ik heb zo een vaag vermoeden dat jij één enkele keer in de lijst van contactpersonen staat met minstens twee e-mailadressen, een outlook en een telenet of ander. Als je eens een andere contactpersoon maakt voor jezelf met je niet outlook adressen. Je moet die dan wel wegdoen uit je eigen outlook contact. Doe daarna nog eens een test.

 

Indien het niet je eigen contact was, zou ik je vragen om alle contacteigenschappen grondig te vergelijken tussen een werkend en een niet werkend.

0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Probleem winmail.dat smartphone

Nu toch wel heel eigenaardig :

Deze morgen computer opgestart en nogmaals als test een email verzonden en ...

ontvangst op smartphone OK !

Had gisteren nochtans ook al paar keer heropgestart, maar bleef zelfde.

Nu ja, blijkbaar opgelost dus.

Dank aan allen !