Beantwoorden
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

SMTP access denied voor een domain

Hoi

 

Ik ben klant van Telenet Internet sinds 22 jaar, ik herinner nog dat men alleen een toestel mocht aansluiten aan de modem.
Het was ook niet mogelijk TCP port 80 te bereiken, alle web toegang ging via proxy.

In deze tijden was het mogelijk verbinding te maken met SMTP TCP port 25 over het hele Internet.
Later werd dit misbruikt door spammers en Telenet heeft deze toegang verstandig geblokkeerd.
Iedereen moet sindsdien voor e-mails de servers van Telenet gebruiken en ze zorgen dat de klanten geen ongewenste berichten kunnen verspreiden.
Voor mijn domeinnamen heb ik Telenet ook in de SPF record gezet en alles werkte jarenlang in orde.

Sinds 18 mei 2022 14:07:04 ontvang ik voor elk adres in een domein een respons van "Access denied":

 

220 michel.telenet-ops.be bizsmtp ESMTP server ready
helo ver
250 michel.telenet-ops.be hello [84.192.178.113], pleased to meet you
mail from: test@xxxxx.xx
550 5.1.0 <test@xxxxx.xx> Access denied

 

 

Ik heb al 4 klachten aan Telenet ingediend om te weten wat hier gebeurd is om smtp dienst weer te kunnen gebruiken.

Er zijn verschillende foute adviezen gekomen, zoals:

- SMTP wordt niet meer gebruikt, alleen webmail. Dit is volkomen onzin.
- Ik moet mijn wachtwoord wijzigen. Er is geen wachtwoord bij SMTP.
- Alleen domeinnamen beheerd door Telenet kunnen gebruikt worden. Ik gebruik verschillende domeinnamen, geen van hen is door Telenet beheerd en alle werken goed behalve één.

Mijn laatste interactie met Telenet was tijdens de modem upgrade in de winkel, de medewerker heeft een nieuwe klacht in het systeem ingegeven, maar na 3 weken is er geen reactie.

Zijn er andere mensen met dit soort van probleem? Ik vind blokkeren van een domein schending van de netwerkneutraliteit en overweeg de Ombudsdienst voor telecommunicatie in te schakelen.

34 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SMTP access denied voor een domain

Veel spam wordt verstuurd door het ontbreken van elke beveiliging via poort 25. Exact dezelfde dienst (SMTP) wordt aangeboden via poort 587 waar er wel beveiliging is.

De dienst is er, maar je moet het wel iets anders gebruiken.

Denk eens goed na: wat is het belangrijkste het algemeen belang dat de spam drastisch wil verminderen of de ikke-ikke die vastgeroest zit.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SMTP access denied voor een domain

@ankhayra 

Je gebruikt een ongeldige domeinnaam en die hoor je af te sluiten met .invalid. Ik denk niet dat het in jouw geval iets zal uithalen, maar probeer eens met: ikke@ikke.invalid.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ankhayra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SMTP access denied voor een domain

Ik ben er nog mee aan het vechten, en heb nu iets aan het praten gekregen. Maar, als ik dan een mail probeer te versturen krijg ik van smtp server andre "is not an alias of".

Kan dat ingesteld worden, hoe en waar doe je dat?

0 Likes
ankhayra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SMTP access denied voor een domain

't Was maar een voorbeeld, ik gebruik mijn echte emailadres (-sen), maar wil die hier liever niet posten, vandaar iets met ".test".

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SMTP access denied voor een domain


@ankhayra  schreef:

't Was maar een voorbeeld, ik gebruik mijn echte emailadres (-sen), maar wil die hier liever niet posten, vandaar iets met ".test".


Dan had je ook .example kunnen gebruiken. (-;

https://www.rfc-editor.org/rfc/rfc2606.txt


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes