Beantwoorden
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

SSL/TLS encryptie aanpassen bij Outlook 2007

Hallo Weters,

 

Ik heb net op het nippertje toevallig op mijn laatste factuur de waarschuwing gelezen dat ik vanaf 1/03 de versleutelingsmethode voor mijn e-mail moet aanpassen naar "SSL/TLS". Nu gebruik ik als e-mail (lach niet!) MS Office 2007 (!) Outlook met POP3, en daar komt in de dropdown-box deze optie niet voor, enkel SSL of TLS afzonderlijk.

 

Uit wat ik op internet kon vinden blijkt TLS recenter te zijn dan SSL, dat laatste zou in praktijk zelfs niet meer gebruikt worden, of tenminste mogen worden.Op www.Telenet.be/pop3 wordt echter specifiek vermeld dat Telenet vanaf maart enkel nog SSL zal ondersteunen, hetgeen me dan weer doet denken aan een opmerking op internet dat het gebruik van de term 'SSL' om eigenlijk 'TLS' te bedoelen wijdverbreid is.

 

Al bij al lijkt het me juist om in dit geval TLS te selecteren, kan iemand dit bevestigen? Of is er toch reden om voor SSL te gaan? Ter info: de enige resterende optie is "Auto".

 

Dank bij voorbaat,

YvesK.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: SSL/TLS encryptie

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

SSL/TLS encryptie aanpassen bij Outlook 2007

@YvesK 

Ik denk dat je begrijpt dat deze versleutelingsmethode wijzigt naar "SSL/TLS" om veiligheidsredenen.

Om dezelfde reden zou ik stoppen met het gebruik van Office 2007.

Er is geen support meer voor Office 2007 en dus ook geen (veiligheids-)updates meer.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

SSL/TLS encryptie aanpassen bij Outlook 2007

Als je wil overschakelen op een recentere versie van office (2019 of 2021) dan kan dit op deze ste voor een prikje.

24Licenses - Office

Voor die prijs heb je deze office suite voor onbepaalde tijd. Ik gebruik de office van deze site op mijn desktop.

Er zijn nog goedkopere sites maar daar heb ik geen ervaring mee.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

SSL/TLS encryptie aanpassen bij Outlook 2007

@Janneke_Dust 

Had ik ook al overwogen (alhoewel ik nogal verknocht ben aan de grafische vormgeving van 2007, die ik veel ergonomischer vind dan alle volgende versies, vandaar...), doch het wantrouwen tegenover leveranciers van zulke prijzen weerhielden me. Maar vermits je met deze site positieve ervaringen hebt, is het misschien toch het risico waard. Bedankt voor de tip dus!

YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

SSL/TLS encryptie aanpassen bij Outlook 2007

@Ex-Netweter 

Ja, ik ben onverstandig genoeg om gemaksredenen bij deze versie blijven hangen. En "If it ain't broke, don't fix it"; maar geen security updates is inderdaad toch wel een beetje "broke"...