Beantwoorden
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Synchronisatieproblemen IMAP met Telenet e-mail adres

Ik gebruik sinds lang Microsoft Office (2013/2016) samen Telenet Webmail

 

Tot een tijd geleden had ik nooit (synchronisatieproblemen) tussen mijn Microsoft Outlook programma en mijn webmail (telenet webmail/apps op Android, ...)

 

Nu heb ik heel vaak voor dat er (BEPAALDE) mappen niet synchroniseren met nieuw aangemaakte mappen in mijn MICROSOFT OUTLOOK.

(Zo raar dat dit slechts bepaalde mappen zijn die hij niet aanmaakt op de andere email progs)

Hij maakt de Hoofdmap aan ... maar copieert mails en onderliggende mappen niet mee! 😞

 

Als uitgangspunt neem ik als master e-mail programma mijn Microsoft Outlook 2013/2016 applicatie.

Maar uiteraard zou het omgekeerd ook moeten synchroniseren als ik op mijn webmail mappen aanmaak

Maar hoe weet IMAP welke (master) server er is? ... Of synchroniseert hij eigenlijk ook vice versa (bv ik maak map aan op Android ... zou die dan ook moeten aangemaakt worden in mijn Micrsoft Outlook 2013/2016 (dit heb ik nog nooit gedaan/geprobeerd)

 

Mvg

Cla

0 Likes
4 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Synchronisatieproblemen IMAP met Telenet e-mail adres

Met imap synchroniseer je tussen alle mail programmas. Als je nieuwe mappen wil aanmaken doe je dit best op de webmail.

Lukt het daarna niet om je map terug te vinden op een email programma, gewoon dan even naar settings gaan je instellingen van account zogezegd aanpassen en op opslaan drukken. Je krijgt terug van microsoft outlook een test mail en dan heeft ie weer effe alles gedownload van de server.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Synchronisatieproblemen IMAP met Telenet e-mail adres

bij IMAP is er geen master, alle zijn gelijk.

Bij outlook (van office) moet je wel een abo nemen op de gewenste mappen. Eerst een query welke mappen bestaan en dan een abo nemen op de gewenste mappen.

Bij veel mail clients is dit niet nodig maar het nadeel is dan wel dat men altijd een abo heeft op alle mappen.

Elk nadeel heeft zijn voordeel en omgekeerd.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Synchronisatieproblemen IMAP met Telenet e-mail adres

Bij verschillende e-mailprogramma's of apps moet je in de instellingen expliciet opgeven welke mappen gesynchroniseerd moeten worden. Ik spreek me niet uit de mailprograama's die je vermeld, maar bijvoorbeeld in Thunderbird moet je dat doen met de optie abonneren, op mijn smartphone en tablet moet ik zulke mappen expliciet aanvinken.

Op basis van deze link besluit ik dat de abonneren functie ook bestaat in outlook. In de webmail van Telenet heb ik die nooit gezien. Mogelijk moet je daar wel eerst de nieuwe folder handmatig aanmaken.

Als je in webmail een nieuwe folder aanmaakt, komt die dan in Outlook?

Als je in Outlook een nieuwe folder aanmaakt, komt die dan in webmail?

 

Edit: ik zie da @Janneke_Dust  rapper was met een reactie te geven, hiermee weet je twee keer dat er een functie abonneren bestaat.

cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Synchronisatieproblemen IMAP met Telenet e-mail adres

Ik heb gewoon alles eens vanaf scratch opnieuw geïnstalleerd ... en ik denk dat probleem opgelost is! ... Hart vasthouden 🙂 ... Alvast heel veel dank aan allen voor jullies antwoordjes!

Heel aangename groep van mensen om elkaar te helpen!