Beantwoorden
--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Taal van IMAP folders - outlook 2016

‘k heb een probleempje met de taalinstellingen van imap folders. 

 

Als ik in outlook 2016 een query doe van al deze folders op de telenet server, dan zie ik dit zoals hieronder.

  

imap.jpg

 

"Postvak in" is in het Nederlands, de rest is in het Engels.  In outlook worden die namen gewoon overgenomen.  Voor mij geen probleem, maar mijn moeder verstaat geen Engels.  Voor haar zou ik alle mappen met een Nederlandse taal willen weergeven. 

 

Via internet vind ik terug dat dat zou moeten kunnen door outlook eens te starten met de opdracht "outlook.exe / resetfoldernames".  Dat lukt ook, de namen staan dan allemaal in het Nederlands. 

 

Maar als er dan een mail binnenkomt in "Postvak in", dan wordt die niet getoond, zelfs al krijg ik in het windows actiecentrum meldingen dat die is binnengekomen.    En zelfs als ik op "Alle mappen verzenden/ontvangen" klik.  Enige manier om de mails tevoorschijn te laten komen, is bvb eens de map met verzonden items openen, en dan terug het "postvak in" openen.  Of klikken op "map bijwerken". 

 

Als ik die "resetfoldernames" niet uitvoer, dan heb ik dat probleem niet.  Eens uitgevoerd, moet ik de account volledig verwijderen, en terug installeren, en dan werkt het terug normaal, maar dan staan die mappen wel terug in het Engels. 

 

Zou dit kunnen doordat "Postvak in" niet in het Engels is, en de rest wel?

 

Kennen jullie een oplossing voor dit probleem?  Kan ik manueel ergens de imap foldernames aanpassen bij Telenet?

 

Als ik in de telenet webmail kijk, dan staan die mappen wel mooi in het Nederlands.

0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter
 

Taal van IMAP folders - outlook 2016

  • Open Outlook.
  • Klik op 'Bestand'.
  • Klik op 'Accountinstellingen'. 
  • Kies voor 'Accountinstellingen…'.
  • Dubbelklik op je IMAP-e-mailaccount.
  • Klik op 'Meer instellingen'.
  • Klik op het tabblad 'Geavanceerd'.
  • Onder 'mappen' voer je 'INBOX' in als hoofdmap. 
  • Klik op 'OK'.
  • Herstart Outlook. 🙂
--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Taal van IMAP folders - outlook 2016

Heb dit al eens geprobeerd, maar dan krijg ik de Nederlandstalige folders gewoon als subfolder in mijn "postvak in", en blijven die leeg.  De verzonden en verwijderde mail blijft in de Engelstalige folders staan.  Of zou ik die manueel moeten verplaatsen?  'k veronderstel van niet, want in de webmail zie ik die Nederlandstalige folders ook gewoon leeg staan.

 

'k zal misschien eens proberen om dat zo in te vullen bij het aanmaken van een nieuwe account in outlook, misschien gaat het dan wel.  'k veronderstel dat het niet uitmaakt of "inbox" met hoofdletters of kleine letters wordt getypt? 

 

In ieder geval bedankt voor de reactie.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Taal van IMAP folders - outlook 2016


@--cyclon--  schreef:

...  'k veronderstel dat het niet uitmaakt of "inbox" met hoofdletters of kleine letters wordt getypt? 

 


INBOX is wel degelijk met hoofdletters

--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Taal van IMAP folders - outlook 2016

Bedankt,

 

zal eens proberen, had het met kleine letters geprobeerd.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Taal van IMAP folders - outlook 2016

Gewoon inbox in hoofdletters zetten heb het ook zo gedaan en het werkte 🙂

0 Likes
--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Taal van IMAP folders - outlook 2016

Helaas,

 

geprobeerd met INBOX met hoofdletters.  Dan krijg ik wel Nederlandstalige folders, maar de inhoud van mijn sent en mijn trash folder wordt niet overgezet naar de Nederlandstalige folder.  Ik zie die ook nergens meer staan.  'k heb ook een Archief folder, die is ook weg als ik werk met die INBOX. 

 

Als ik in de instellingen INBOX verwijder, dan zijn alle folders terug.

 

'k zal mijn zoektocht opgeven.

 

Toch bedankt voor de reacties. 

0 Likes